tag:blogger.com,1999:blog-1668590713490549338.post3939005152407316179..comments2023-12-17T08:51:06.818+03:00Comments on AKAN ZAMAN: Pazar Gözlemim-20-Tarih’in Bize Anlattıkları-Tarihler ve Tarih YazmalarHalil Gönülhttp://www.blogger.com/profile/04890461716360147757noreply@blogger.comBlogger16125tag:blogger.com,1999:blog-1668590713490549338.post-5761312789549656182017-08-07T14:22:55.876+03:002017-08-07T14:22:55.876+03:00Senden Benden Bizden, teşekkür ederim.
Size tamame...Senden Benden Bizden, teşekkür ederim.<br />Size tamamen katılıyorum. 3/3 bölümünde Türkiye ile ilgili yazdım zaten. İçinde yaşadığımız zamanlar bir zaman sonra-bizden sonra- bizden geride gelenler için tarih olacak ve içinde yaşadığımız zamanları aktarmazsak gelecektekiler bilemeyecek. Biz içinde yaşarken zaten bulanık görünen zamanları da geçmiş bilgilerimiz ışığında değerlendirerek bulanıklıktan arındırmak zorunluluğu çıkıyor ortaya. Osmanlıyı, Arabı, bilmeyen ne Osmanlıcılığı ne de Arapçılığı anlayabilir. Şu an içinde yaşadığımız zamanlarda bilmemenin eseri ve kişisel menfaatler uğruna geçmiş katledilerek geriye dönüşler yeni bir tarih olarak yutturulmaya çalışılıyor diye düşünüyorum ve çok rahatsızım, endişeliyim. :)Halil Gönülhttps://www.blogger.com/profile/04890461716360147757noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1668590713490549338.post-42504733143599997752017-08-07T08:54:28.739+03:002017-08-07T08:54:28.739+03:00Tarihi okuyup öğrendiğimiz gibi bizler de tarih ya...Tarihi okuyup öğrendiğimiz gibi bizler de tarih yaşıyoruz. Bu açıdan düşününce çok etkiler beni geçmişte yaşananlar. Ancak şüpheyle ve sorgulayarak okurum. Bugün tarih öğrenen bizler yarın tarih olacağız. Peki bugünler olduğu gibi aktarılacak mı gelecek nesillere? Buna dair de kuşkum var. Fakat kuşkulanmak yetmez. Bizler çabalamalıyız. Sosyal bilimlerin değer görmediği ülkemizde Tarih gibi önemli bir alanda çalışmalar yapmalıyız. Alanı tarih olmayanlara tarihi sevdirmeliyiz. Dün doğuya ''medeni'' gözüyle bakan batı, bugün doğudan kat kat ilerideyse doğu kültürünün bunda yadsınamaz bir payı vardır. O halde neden kaldığımız yerden ilerlemeye devam etmiyoruz? Onlar da bize sonradan yetişmemiş miydi? Tarih bunları hissettirir hep bana. Emeğinize sağlık çok beğendim yazınızı...Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/01536870882036716582noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1668590713490549338.post-32603783127106517802017-08-07T01:35:30.578+03:002017-08-07T01:35:30.578+03:00bahce perim,
katılıyorum, çok doğru bir söz. Elbet...bahce perim,<br />katılıyorum, çok doğru bir söz. Elbet temelinde yine cehalet yatıyor. Aslında çok söylendi o zamanlarda da ama kimsenin kulağından girmedi bile. Saros ödenekli araştırmaları da duymuşsunuzdur elbette, daha ona benzemez ne burs ve araştırma ödenekleri: Bütün işbirlikçiler yemlendi durdu yıllarca. Araştırmacılar ne mi yapıyordu? Tabi ki, Saros'un emrettiğini. Halil Gönülhttps://www.blogger.com/profile/04890461716360147757noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1668590713490549338.post-87394207953304048782017-08-07T01:30:52.322+03:002017-08-07T01:30:52.322+03:00deeptone,
benim de öyleydi önceleri. yazının başı...deeptone, <br />benim de öyleydi önceleri. yazının başında belirttiğim gibi Üniversiteden sonra başladı. İyi ki de başlamış diyorum ben. Geçmiş ilgimi oldukça fazla çekmeye başladı, hele içinde bulunduğumuz zamanlarda. <br />Bakın güvenmeme konusunda size katılıyorum, öyle her tarihçiden de tarih okunmaz yani. Okunduğunda içinden çıkılmaz olur çünkü.<br />Hiç duydunuz mu, 1986 yıllarıydı, Malazgirt (Muş) ovasında hala kamalar, bıcaklar çıkar toprağı eşelediğin zaman. İçme suyu kazısında sarı liralar dökülmüştü ekskavatörün kovasının dişleri arasından ve uluslararası bir heyet değer biçememişti çıkanlara. yedi düveli etkileyen bir yer Çanakkale, öyle değil mi! Halil Gönülhttps://www.blogger.com/profile/04890461716360147757noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1668590713490549338.post-86040727785562848582017-08-07T00:54:39.252+03:002017-08-07T00:54:39.252+03:00tarih pek anlamam ilgimi çekmiyor, tarihe güvenmem...tarih pek anlamam ilgimi çekmiyor, tarihe güvenmem de yani bir de. ama çanakkale müthiş bi yer. gördüğüm en etkileyici yerlerden. o anıtlar :)deeptonehttps://www.blogger.com/profile/05023763781049278946noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1668590713490549338.post-77091791365397215642017-08-07T00:30:50.642+03:002017-08-07T00:30:50.642+03:00Önemli bir düşünürün güzel bir sözü var:
"Yar...Önemli bir düşünürün güzel bir sözü var:<br />"Yardım alan, emir de alır. "<br />Şu an ki konjonktür zamanın da yardım hikayesiyle dolandırılan halkların çıkmazıdır...Bahceperimhttps://www.blogger.com/profile/09368143754401690024noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1668590713490549338.post-19952479519715026902017-08-06T21:56:30.718+03:002017-08-06T21:56:30.718+03:00Emre Bozkuş,
Teşekkür ederim. Umarım zamanla çok ş...Emre Bozkuş,<br />Teşekkür ederim. Umarım zamanla çok şey değişir. :)Halil Gönülhttps://www.blogger.com/profile/04890461716360147757noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1668590713490549338.post-52547043710150359882017-08-06T21:54:18.550+03:002017-08-06T21:54:18.550+03:00Çok önemli konulara değinmişsiniz, ellerinize sağl...Çok önemli konulara değinmişsiniz, ellerinize sağlık :)Emre Bozkuşhttps://www.blogger.com/profile/00307162779596850401noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1668590713490549338.post-26353598805192652342017-08-06T19:37:19.972+03:002017-08-06T19:37:19.972+03:00Mustafa TÜRKÖZ,
Haklısınız tespitinizde. Afrika ke...Mustafa TÜRKÖZ,<br />Haklısınız tespitinizde. Afrika kendinin farkında bile değil. Eğitim yok, iş yok, ne diyordu Afrikalı biri: "Batılılar ellerinde İncilleriyle geldiler, bize İncili verdiler, biz onlara her şeyimizi" gibi bir söz söylüyordu. Zaten işgal altında, sıkıysa biri de başını kaldırsın. Hak, hukuk, adalaet, iş, ekmek istesin. Biz o dönemleri işgal yıllarında yaşamışız. Çok eski sayılmaz daha 100 yıl öncesinde ve hala içimizde o günleri yaşayanlar var tek tük. İşte bizi Afrika'dan ayıran durum bu, az da olsa. :)<br />İnsan kendini bilir, tanırsa boyunduruğa girmez ancak tanımayan ve çıkar amaçlı art niyetliler boyunduruğa girer bence. :)Halil Gönülhttps://www.blogger.com/profile/04890461716360147757noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1668590713490549338.post-44287148361181247392017-08-06T19:11:19.664+03:002017-08-06T19:11:19.664+03:00Afrika'dan arkadaşlarım var, bu sömürgecilik o...Afrika'dan arkadaşlarım var, bu sömürgecilik olayları bazen sohbette açılıyor, anlattıkları zaman, hayatlarından gayet memnun olduklarını söylüyorlar. Kimisi Fransızca, kimisi Portekizce konuşuyor. Ülkenizde biri başa gelse tamamen özgürleşseniz, kendi sistemlerinizi kursanız dediğimde, bana zaten biz özgürüz, hiç bir ülkeye hesap vermiyoruz dediler. Hatta bu sömürüyor dediğimiz ülkeler, ülkelerinin adaletle ve demokrasiyle yönetilmesini sağlamış! Benim analizime göre, Afrika ülkelerinin çoğunda kültür ve din yozlaşmış. Gençleri hep Amerika hayranlığı besliyor. Mustafahttps://www.blogger.com/profile/12253825630853966832noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1668590713490549338.post-68792336736420233092017-08-06T16:41:17.233+03:002017-08-06T16:41:17.233+03:00Arif Öztürk,
Haklısınız ve size tamamen katılıyoru...Arif Öztürk,<br />Haklısınız ve size tamamen katılıyorum. Araplarda durumun farklılığı da toplumun cahil bırakılarak yönetimdeki erkin gücünü koruyabilmesi için gerekli olmasından kaynaklı bence. Yazımı yayınladıktan sonra facebook'da bir yayına denk geldiğimde çok şaşırmıştım ilk anda: -Suudi Arabistan'daydı galiba- yaşlı bir kadın profesörün kadınlarla ilgili söylediği şeyler çok ilginçti. Aşağılıyordu alenen kendisi de kadın ve prof olduğu halde. Arapların durumunu ve Araplardaki kadının durumunu çok net açıklıyordu. <br />Bence bilinçli bireylerin çoğalması ve toplumu yönlendirebilmesi seviyesine gelmeliyiz öncelikle. Kapitalizm felsefesinin etkilerini de göz ardı etmemek lazım. Tamamen belli bir kesimin başka kesim üzerindeki sömürü zihniyeti akan zaman içinde durumlarını koruyabilmek için yöntemler geliştirerek doğayı, insanları-özellikle kadınları, çocukları- sömürmeye devam ediyor. kendisine dokunmaya başladığı zaman da güya yasa vb değişikliklerle durumu kendi lehine çevirebiliyor. 1980 yıllarını hatırlıyorum da: Üçkağıtçılık, hırsızlık, talan artmaya başlayınca, bütün çekler neredeyse tepmeye başlamıştı; ekonominin önde gelenleri "Ahlak Yasası çıksın, Ahlak okulları açılmaya başlasın" önerileriyle ortaya çıkmışlardı. :)Halil Gönülhttps://www.blogger.com/profile/04890461716360147757noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1668590713490549338.post-72839160755240588962017-08-06T16:19:31.356+03:002017-08-06T16:19:31.356+03:00Tarihi bilinçli bir şekilde okumak ve öğrenmek laz...Tarihi bilinçli bir şekilde okumak ve öğrenmek lazım. Geleceğe dair ders çıkarabilmek için. Arap ülkelerinin durumu biraz da herkesin kendini düşünmesinden kaynaklanıyor bence. Ortak bir vatan düşüncesi, her insanın ayrı ayrı değerli olduğu ve birlikten kuvvet doğacağı bilincine sahip olmaları lazım. Arif ÖZTÜRKhttps://www.blogger.com/profile/03217858170250769827noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1668590713490549338.post-14356610876414926572017-08-06T14:31:02.872+03:002017-08-06T14:31:02.872+03:00Fakir Yazar,
evet haklısın,bir zamanlar o ansiklop...Fakir Yazar,<br />evet haklısın,bir zamanlar o ansiklopediler çok önemliydi ve önemli bir boşluğu dolduruyorlardı. Şanslıymışsın ki okumuşsun, çok kişi senin kadar şanslı değildi. Düşünsene bir kere, kişi başına düşen kitap sayısı, hatırladığım kadarıyla 1 idi Türkiye'de. <br />Haklısın, söylenecek çok söz var! Kafalarını vura vura öğrenecekler çok şeyi. Zaten de öyle olmuyor mu? Deneme yanılma metodu, en iyi öğrenme aracı. :)Halil Gönülhttps://www.blogger.com/profile/04890461716360147757noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1668590713490549338.post-84243931317554065402017-08-06T14:20:04.605+03:002017-08-06T14:20:04.605+03:00Tarihi oldum olası severim ancak gerçek tarihi ekl...Tarihi oldum olası severim ancak gerçek tarihi eklemeler yapılmamış çarpıtılmamış tarihi şuan gösterilen tarih helede gündemde anlatılan tarih saptırılmış doğru bilgiler değil kafasına göre tarihteki olayları gören bir devlet yapısı ve topluluk var ortada. E haliyle bunlara inanan bir kör halk. Az çok kitap okuyan biri tarihini bilir ve denilenlere kulak asmaz. Ben tarihi ansiklopedilerden okuyarak öğrendim hani şu büyük 12 ciltlik alfabetik ansiklopediler hemde 13-14 yaşında. Ansiklopedilerde anlatılanlar üniversite dengiydi ama okudum. O zamanlar anlamadıklarım ben büyüdükçe kafama yerleşmeye başladı ve anlaşılır hale geldi. Kütüphanelerdeki raflarındaki kitapların toz tuttuğu ve kütüphanelerin kapandığı bir ülke nasıl ileri gider? <br />Söylenecek çok söz var ancak. Cahil bir topluluk için bütün yazılanlar boş.Fakir Yazarhttps://www.blogger.com/profile/06893958434364110594noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1668590713490549338.post-25438073402646853512017-08-06T13:49:15.636+03:002017-08-06T13:49:15.636+03:00Mert Özveren,
teşekkür ederim.
Rica ederim.
Evet,...Mert Özveren, <br />teşekkür ederim.<br />Rica ederim.<br />Evet, sizin yazınızı okumam beni tetikledi yazmak için. Tarih bilincinin önemli olduğunu düşünüyorum. Sizin yazılarınız bu nedenle önemli bir işlevi yerine getiriyor bence. Kolaylıklar ve başarılar dilerim. :)Halil Gönülhttps://www.blogger.com/profile/04890461716360147757noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1668590713490549338.post-71721372608177033612017-08-06T13:34:06.998+03:002017-08-06T13:34:06.998+03:00Çok anlamlı ve bir o kadar da güzel bir yazı olmuş...Çok anlamlı ve bir o kadar da güzel bir yazı olmuş, kaleminize sağlık. Ayrıca benim bir yazımdan ilham aldığınız ve yazınızda benden bahsettiğiniz için de teşekkür ederim. :)Mert Özverenhttps://www.blogger.com/profile/03545955312886837582noreply@blogger.com