AKAN ZAMAN

Akan zaman, seninle birlikte akar. Sen yoksan, akan zaman da yoktur; bu yüzdendir ki, akan zamanı iyi değerlendirmek önemlidir.

Perşembe, Şubat 22, 2018

Bu İnsanların Kökünü Kazıyacaksın Abi

"Lastik patladı"

Yolda Kaldım

                Yorucu ve yıpratıcı bir o kadar da sinir gerici bir işi bitirdik geçici kabule hazırlanıyoruz, iki yıldır neredeyse doğru dürüst tatil anlamında bir şey yapmamıştım. Bırakın tatili bir güne bir gün bile öyle saat ona kadar yatayım diyebildiğim olmadı. Gözümde tüter oldu yumuşak bir yatakta sırt üstü yatmak ve kalkmak derdim olmadan istediğim kadar yatakta kalmak.

                Şantiye bu, her cinsten insan olur, maskot da olmadan olmaz elbette. Şantiyelerin neşe kaynağıdır maskotlar. Yoksa da mutlaka bir maskot yaratın derim.
                Geçici kabul hazırlıkları bütün can sıkıntılarına rağmen tamamlandı planlanan zamanda. İş programına uygundu yani, herkes de ona göre hazırlanıyordu. Dairenin işleri yoğun olmasından dolayı bir güne bazen birden fazla kabul düşüyor ve elemanlar dağıtıldığında dairede in cin top atıyor oluyor. Eğer zamanında yani daha önceden yapılan programı yetiştiremedin mi vay haline, bekle babam bekle sıra gelecek de kabul yapacaksın, yaptıracaksın.
                Benim bütün sıkıntım, gecemi gündüze karıştıran, iki ayağımı tek pabuç içine sıkıştıran işte bu durumdu tabii ki, zamanında yapamazsam altı ay atardı kesin o günlerde.
               Nihayet zevkli bir geçici kabulden sonra son yemekleri yedik, eğlendik ve kabul bitti. Ben de bittim. Kendime ödül vereceğim artık, en azından bir hafta kimselere görünmeden tatil yapacağım, telefonumu kapatıp kafamı dinleyeceğim. Telefonun çalma sesi, titreşimi bile beni hoplatmaya yetiyor.
                Valizimi bir gün önceden hazırladım, arabanın arkasında bagajda duruyordu zaten, düşündüğüm; eğer geçici kabul erken falan biterse hemen tüyecektim ama öyle olamadı. Son yemeğimiz öğleyi gecik bir zamandı ve kabul heyeti de yeterince hızlı çalışmıştı diğer işlerin sırada olmasından dolayı.
                İkindi vaktiydi benim şantiyeden arabayla ayrılışım, yaklaşık dört beş saat yol gideceğim ortalama, biraz fazla hız yaparsam yarım saat kadar kazancım olurdu ama yorgun olduğum için göze alamıyordum. Ortalama bir hızla gitmeyi planlıyordum.
                Saç sakal uzamış en azından bir aylık, ben de unuttum ne zaman en son tıraş olduğumu, kılık kıyafet deseniz pejmürde kırışık, buruşuk, eve varınca duş alırım diye düşündüm acelemden. İki saate yakın yol aldım, kestirme yol buldum, stabilize bir yol ama olsundu, yarım saat kadar kazandırabileceğini tahmin ediyordum, yolun durumunu da bilmiyordum ama cesaretle daldım işte.
                Genellikle trafik denetiminden ceza yeme korkusu olan kamyoncuların sıklıkla kullandığı bir yol olduğunu öğrenecektim zaten biraz daha ileride. Kamyonlar vızır vızır beni geçiyorlar klaksonlarına kökleyerek, arada “manyak mısın?” anlamına gelen el kol işareti de yiyorum elbette ama yeterince sıkıntı yaşadığım, sinirlerim çok gergin olduğu için başıma dert açmak istemediğimden kimseye karşılık vermeden yoluma devam ediyordum toz duman içinde, sıcaktan terleyen yüzüm tozlardan renk değiştirdi, kırmızı ve gri karışımı bir hal aldı, aynada kendimi gördükçe sinirlerim boşalıyor gülme krizlerine tutuluyorum.
                Tam dönemeç dönmek üzere yavaşlarken önümde bir kamyonun duruyor olduğunu fark ettim, dikkatlice geçtim kamyonu ve yüz metre gidemeden benim arabanın sağ ön lastik gümledi, sağa çektim iyice, yol dar oldukça ve risk almak istemiyordum, biraz daha ileriye on metre kadar cant üstünde gittim ve boş araziye indim yoldan. Lastiği değiştirmem gerekli. Issız bir yerdeyim, çevreyi tanımıyorum.
                Bagajı açtım yedek lastiği alayım diye, ne göreyim lastik yerine hava var yerinde. Hatırladım, birkaç gün önce patlamıştı da değiştirip lastikçiye göndermiştim diğer lastiği de ve unutmuşum telaşlardan. Oldu mu şimdi ya? Kara kara düşünecek bir şey yok, daha öncelerden de çok yaşadık bu durumları, arabayı kilitle git o kadar. Topladım takım taklavatı bagaja attım öylesine ve kapattım aracı, kilitledim yola çıktım. Yakınlarda bir lastikçi bulursam alıp gelip yaptıracağım, olmazsa da bir lastikçi bulacağız artık.

1/4

Devam edecek.
2/4 gelsin
3/4 gelsin
4/4 gelsin

Görsel: Google Görseller

4 yorum :

  1. yolda giderken arabanın lastiğini gümlemesi,aksilik işte..lastik bulmak için arabayı terk etmek..🤔araba arızalandığında arabayı terk edenler oluyor du,bu doğru bir şey mi acaba? bunu ben hep merak etmişimdr,hırsız falan götürürse diye düşünmüşümdür..🤔 umarım daha sonra lastik bulup,yolunuza devam etmişsinizdir,yolunuz açık olsun o zaman..emeğinize sağlık..🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ertuğrul Yıldırım,
      haklısınız belki ama bazen çaresizlikler çare oluyor işte. Yapılacak fazlaca bir seçenek olmadığından sanırım.
      Teşekkür ederim.

      Sil
  2. ne şans yaaaa :) ne kadar yürüdünüz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      fazla yürümedim ama geriye doğru yürüdüm, ileriye değil de. :) geçtiğim duran kamyon şoförümüş imajı yaratmak için. :)

      Sil

Hoş geldiniz.
İlginiz için teşekkür ederim.