Cuma, Ocak 31, 2020

İnciler-16-Aptalları idare edebilmenin tek koşulu

İnciler-16

Bir yerdeki şiddetin çokluğu aptalların çokluğundan kaynaklıdır. Aptalları idare edebilmenin tek koşulu şiddettir çünkü. 20.09.19
Bir şey iki nedenle basit görünür: ya cahillikten, ya da bilgelikten. 15.10.19

İki yarım bir etmez, etse etse iki yarım eder; bir süre sonra da çürüyüp gider. 17.10.19
İnsanlar kızgınlıklarında çok kelimeli cümleler kurarlar, tabii ki anlaşılmadığı için arkasından tekme, tokat gelir çünkü normalde iki bilemedin üç kelimelik cümleleri bile zor anlarlar. Cinayetlerin ve şiddetin önüne geçebilmek için insanların ilkel beyinlerini inandırmak gerekli. Korkuyu, ölümü çağrıştıracak ifadelerin ortadan kalktığı gibi ilkel beyinden de silinmesi gerekli. Yoksa önüne geçilmesi mümkün değildir şiddet ve cinayetlerin. 26.10.19
İnsanlar, başkalarını tanımaya çalışırken bitiriyor ömürlerini ama beceremiyorlar da. Hâlbuki kendilerini tanımaya çalışsalar hepsi birden çözülecek meselelerin.
Gönül küsmez kolay kolay dostuna, kalp ayakta kaldığı sürece. 08.11.19
Gidecek bir yeri yoksa eğer, rüzgâr da yardım edemez insana. 15.11.19
Bazen bir simge, bir söz, bir davranış, bir dokunuş, bir bakış ağlamaya istek duyuruyor olmasına rağmen bir türlü yaşlar taşamıyor gözlerden, hıçkırık tıkamaya başlıyor boğazı, o zaman salınıyor bir damla zorla. Anladım ki yürekte eksikliği olan şeyler ağlamaya meyillendiriyor insanı. 08.01.20
Hayatını özetle deseler; doğdum, emekledim arkasından yürüdüm düşe kalka. Aldırmadım soyulan diz ve dirsek kapaklarıma, alın soyulmalarıma. Derken büyüdüğümün farkına bile varamadan ihtiyarladım. Merak ediyorum, son düşüş mü acaba diye. Toplanması zor geliyor biraz, ayağa kalksam bile koşturmaya takat yok. Hayat işte, bu kadar! 18.01.20    

Görsel: Google Görseller

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hoş geldiniz.
İlginiz için teşekkür ederim.