Salı, Nisan 02, 2024

Baklava bizden

sevgi

Sayemizde baklava gördü sofra.

Evden çıkarken kimseye haber vermemiştik, merak ederler diye döndük eve. Dedemin bıraktığı çapa işine yardım ettik İbram’la.  Dedem gösteriyordu önce, arkasından biz devam ediyorduk. Ağaçların dipleri dahil, çapalanmayan bir köşe bile kalmadı iki gün içinde. Dedem de hepimizi baklavayla ödüllendirdi. Sayemizde yemekte baklava vardı sofrada.

Anam sabahleyin kahvaltı  hazırlamaya mutfağa geçti. İbram’ın anası da geldi yanına. Yardım etmek için. Anam her ne kadar “otur sen gardaşım” dese de her zamanki gibi yardım etti. Anamın bir düşündüğü vardı ama kafasındaki netleşmemişti anlaşılan. Kafa sallamasından belliydi. Kendi kendine konuşuyordu sanki içinden. İki defa başını öne eğerse o iş tama demektir. Anladık artık bazılarını ama bizim anladıklarımız ne ki onun şifrelerinin yanında.

Tam mutfağa girecektim. Anam “bilirsin seni gardaşım bilirim ilk zamandan beri. Ben bir şey düşündüm seninle ilgili. Kimseye bir şey demedim daha. Önce senin fikrini almak istedim. “he” dersen benim adama da söyleyeceğim yardım için.” Anamın dedikleri bitmedi daha. Ben ayrıldım oradan “kapı dinlediğimi” düşünmesinler diye. İyi bir şey olmadığını biliyorum kapı dinlemenin.

Herkes geldi kahvaltıya. Dedem en son geldi, “günaydın” dedikten sonra hemen geçip oturdu yerine. Düşünceli duruyordu. Herkes bir şeyler düşünüyor demek ki bu günlerde. Her zamanki kahvaltılardan farklıydı bu sabah. Daha sakindi, şamatasızdı. Ortalıkta kırılıp dökülen olmadı.

Anam patlattı bombayı kahvaltıdan sonra. “ey ahali, duyduk duymadık demeyin. Bu günden tezi yok, gardaşıma iş bulunacak. İş dediysek adam gibi iş bulunacak. Sigortası olacak. Baş şart budur bilesiniz.” Mutfakta konuştuklarını anlattı anam sevinerek. Babam ve dedem de sevindi habere. Dedemin yüzü gülmeye başladı. Anlaşılan dedem de benzer bir konu düşünüyormuş demek ki.

Babamın çalıştığı tekstil fabrikasında temizlik elemanı aranıyormuş tam da zamanına denk gelmiş, daha bir gün olmuş ilan vereli. Babam konuşmuş, kefil de olunca hemen kabul etmişler. İlanı kaldırmışlar. “Yarın sabah gelsin sigorta girişini yapalım hemen başlasın” demişler. Servisi var, öğle yemeği var, fazla mesai ücreti var. 

Devam edecek...
Görsel: Gg

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hoş geldiniz.
İlginiz için teşekkür ederim.