Salı, Aralık 18, 2018

Keşke Başka Bir Şey Dileseymişim!

Islanmak İstedim

Perdeyi çektim
Sabahın köründe,
Her zamanki kırlangıç,
Bağırarak şarkı söylüyor
Telefon telinin üzerinde,
Her zamanki gibi
Oturmuş da.
Bulut var havada:
Siyah, gri bulutlar;
Yağmur görünüyor ufukta.
İçimden ıslanmak geldi bir anda,
Çoktan beri ıslanmadığımı hatırladığımda,
İstediğim yağmur
Saklı çocukluğumda;
Hani, şöyle yağar ya,
Bardaktan boşanırcasına,
Sulu, sepken denir adına,
Deniz olur her yer bir anda,
Seller başlar yollardan akmaya,
Sel sele kavuşur
Yollar kavuşmasa da.
İşte öyle;
Islanmak istedim sulu sepken altında,
Hem de iliklerime varasıya.

06.05.18
Halil Gönül

       Not: Başlık olarak "Keşke Başka Bir Şey Dileseymişim!" yazmamın altında yatan şey: Bu şiiri yazdıktan üç veya dört saat sonra yemek için mutfağa geçtiğimde ekmeğin kalmadığını görüp başka ihtiyaçları da almak için beş yüz metre kadar uzakta olan markete gittim. On dakika kadar geçti geçmedi geriye döndüm. Havada hiç bir bulut bile yokken birden bastırdı yağmur, tam da yolu yarılamışken. Islandım elbette. Aklıma geldi o anda sabahleyin yazmış olduklarım.

Görsel: Google Görseller

10 yorum:

  1. Sırılsıklam ıslanmak,kuru kalmaktan iyidir.Ama istenilen yağmur yağarsa..

    YanıtlaSil
  2. Yağmurun yağmasını, hem de bu şiiri yazdıktan sonra yağmura yakalanmanızı bereket olarak nitelendirelim. Ama şiiriniz beni başka bir yere görürdü. Kuş cıvıltılarıyla uyandığım sabahları özlediğimi fark ettim. Nerede bu kuşlar.. Belki baharı bekliyorlardır..

    YanıtlaSil
  3. oh iyi olmuş ıslanman bak çocukluğun gelmiş aklına :)

    YanıtlaSil
  4. yağmur demek bereket demek :)) şaka bi yana ben severim ıslanmayı o yüzden şemsiye kullanmam hiç hatta sinir olurum sokakta şemsiyelere:)

    YanıtlaSil
  5. Bana da olmuştur keşke ihtiyacım olanı isteseydim dediğim anlar güzel kaleme almışsınız yüreğinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim. zaman zaman çok kişinin benzer durumu vardır sanırım. :)

      Sil

Hoş geldiniz.
İlginiz için teşekkür ederim.