Salı, Ekim 30, 2018

İnciler-9

Sevgili okurlar, özellikle belirtmek istiyorum ki, son 20 gündür ve özellikle son bir hafta içinde “Türk Telekom” un azizliğine uğradım, şikâyetimi kuruma bildirdiysem de –iki kez- hiçbir yanıt alamadım. Arada böyle birkaç saat geliyor ve sonra vedalaşıyoruz. İşte bu nedenle düzenli yayınlarım kesildi. Ben kesilmelerin taraflı ve kasıtlı olduğunu düşünüyorum. Bu yüzden de oldukça rahatsızım. Diyecek fazla bir şey bulamıyorum. “Kimi kime şikâyet edeceksin” durumundayız adeta. 30.10.18

                            İnciler-9   

            -Öyle parçalandılar ki hayallerim, düşlerim; ne kurabiliyorum ne de toparlayabiliyorum; her bir parça binbir yerdeler. Bana da sormak kalıyor: “Ben nerdeyim, kimim?” diye. Cevap mı? “Yok!” boş boş bakıyorum sadece hepsinin ardından.
            -Bazen bakıyorum memleketin haline de, düşte sanıyorum kendimi; karabasanlar sarmış dört yanımı. İşgal altındayız, asker yok şimdilik ama iç düşmanlar her yerde; yakındır diyor hislerim, gerisi de gelecek. Çırpınıp kalkıyorum kan ter içinde. Keşke bir kâbus olsa.
            -Umuttur, bütün kayıpların adı, kazanımların da öyle; yaşamın adı umuttur desene şuna.27.09.18
            -Başıma taşlar yağdı gökten; ağır beyin hasarım var. Düşünmek istemiyorum gayrı; rahat bırakın beni! 27.09.18
            -Gözleriyle görüp de seni anlayamayandan umut bekleme hiç; anlatırsam anlar diye. İstersen dene anlatmayı, göreceksin çabanın boşa olduğunu. Çünkü: bu zamanda herkes anlaşılmak için can atıyor, anlamak gibi bir derdi yok kimsenin; lüks oldu canım, lüks; modernleşti alayı, yırtık donla dolaşıyorlar. Moda böyle.09.10.18
            -“Dost” yoktur, sadece dost sandıklarımız ve dost bildiklerimiz vardır. ”Ne zaman anlarsın, bilir misin?” Düştüğünde! İşte o zaman ihtiyacın olur Dost’a, umut aşılayan bir çift tatlı söze. Bir damla can suyuna ihtiyaç duyduğunuzda, gülen gözlerinden akıtandır güle güle ve içinizi saran ayazda; ateş gibi yakan bir sıcaklık bastırandır. 16.10.18
            -Yalnızlık: Evinde güldüğünde, hele kahkaha attığında, duyan herkesin seni delirdi sanmaları; evliysen, duyanların diş gıcırdatıp kafa sallayarak duymazlıktan gelmeleridir. Eğer yalnızlığını bilmek istemiyorsan, gülmemen en iyisidir ya da içinden gül güleceksen. 14.10.18
            -Yalnızlık: Okyanusta bir damla su olmak değil, gülümsediğinde deli olduğundan şüphelenilmesidir ve patlak gözlerle bakılmasıdır.
-Nereye gideceğini bilmeyen için hiçbir yol yoktur. Varsa bile çıkmazdır sonu. 16.10.18
-Cahiller bilgisiyle öğünüyor, bilenlerse hiçbir şey bilmediğiyle.
-İnsanlık ne zaman kurtulur bilir misiniz? Kendine kurtarıcı aramadığı zaman.17.10.18
-İnsanların duyguları önemlidir; yiyip içtikleri kadar, konuşmalar ve hareketler de duygularının oluşumunda etkilidir. Biri ihmal edildiğinde duyguları etkilenmeye başlar ve tamir edilmez ise kartopu gibi büyüyerek yuvarlanmaya devam eder ki bir yerden sonra altından hiç kimse sağ çıkamaz.
-Bebekler ihtiyaçlarını anlatabilmek için ağlarlar, yetişkinlikteyse ağlamaya utandığı için gözyaşlarını içlerine akıtırlar.20.10.18
-Bir insana bir şey yapmak istiyorsan, duygularına dokun.
-İnsanoğlu, sırtında ne kadar çok parazit beslediğinin farkına varabilse dünya çiçek bahçesine döner.21.10.18

  Halil Gönül
Görsel: Google Görseller

2 yorum:

Hoş geldiniz.
İlginiz için teşekkür ederim.