Pazar, Ekim 03, 2021

Sevimli Torun


Minik torun

            -Herkesin aklı karışır arada bir, öğle değil mi?

            Yaşlı adama destek çıkan olmadı aile üyelerinden. Çünkü herkes biliyordu artık amacını. Elbette kimse kırmak istemiyordu kendisini. Tam tersine herkesin amacı iyilik yapmaktı bahaneler üretmesinin önüne geçmeye çalışıyorlar sadece.

            Yaşlı adam karısını kaybetmesinden beridir çok az dışarıya çıktı. Tüm tanıdıkları onu soruyordu ilk zamanlar. Gelenlere kötü davrandı. Kimseyi görmek istemediğini yüzlerine söyledi gelenlerin. Bir iki derken çabuk yayıldı kulaktan kulağa. Davranışından pişmanlık duymak bir yana bilinçli yaptığını söyleyerek kendisini savunuyordu üzerine gidildiğinde.

            Doktorlara götürdü çocukları ama faydası olmadı hiçbirinin. Çocuklarını topladı etrafına bir gün:

-çocuklar, beni sevdiğinizi biliyorum. Uzun süredir benim için kaygılandığınızı da. Size anlatmaya çalıştım arada ama beni anlayanınız olmadı en ufak torunumdan başka. En ufak torunum gelip beni yanağımdan öptü size anlatmaya çalıştığım zamanlarda. Dikkatinizi çekmedi değil mi?

            Herkes birbirinin yüzüne baktı. Kimse yine bir şey anlayamamıştı. Küçük torun el çırpıyordu sadece.  Üç yaşını doldurmak üzere tatlı kız. Torununu uçağına çağırdı ve çıkmasına yardım etti elinden tutarak. Gururla oturuyordu büyük dedesinin kucağında. Sarıldı dedesi. Minik torunun istediği şeydi kendisine sarılması, mayıştı iyice büyük babasının kucağında. Bir süre sonra da uyuyup kaldı orda. Kimse farkına varmadı yine.

            -sevgili yavrularım. Biz minik torunumla neden iyi anlaşıyoruz biliyor musunuz?

Herkesin cevap vermek için dikkatli davranmaya çalıştığını anladı. Onları zora sokmak istemediği için devam etti konuşmasına.

            -ben kimseden ne minnet ne de anlayış beklemiyorum daha. Kimse de benden beklemesin. Hanımın ölümü sarstı beni, evet bu doğru. Ancak düşünmeme neden oldu bazı şeyleri. Önemli saydığım şeyleri. Dostluk, sevgi, insanlık… daha bir çok kavramı düşündüm. Kafanızı karıştırmak değil amacım. Sadece siz ve benim dünyaya, yaşama, geleceğe dair düşüncelerimiz farklı. Benim kimseye minnetim yok daha. Sizlere değil kastım, alınmayın. Elbette sizlerin iyi niyetine inanıyorum, beni seviyorsunuz, rahat etmemi istiyorsunuz. Evhamlanıp kaygılanıyorsunuz benim için. Yapmayın, sadece kendi hayatınıza odaklanın benim yaptığım gibi. Torunumun yaptığı gibi. Biz torunumla işte bu yüzden anlaşıyoruz. İkimizin de kimseye minnetimiz yok, sadece kendi hayatımızı kendi bildiğimiz gibi yaşamaya gayret ediyoruz. Hepsi bu. İhtiyacımız olursa sizlerden yardım isteriz hiç çekinmeden…

            Anlayan da vardı içlerinde anlayamayan da.  Herkes gözünü kucakta tatlı gülümseyişle uyuyan minik kıza dikti. Anası alıp yerine yatırmak istedi ama yerinden kıpırdanınca eliyle dur işareti yaptı yaşlı adam. Kendisi de başını arkaya yasladı yumdu gözlerini.

            Herkes dağıldı odadan. Mink torun gözlerini açtığında sakini odanın içi. Çıt çıkmıyordu. Sadece büyük babasının horultusu geliyordu arada bir. Bazen boğulacak gibi oluyor, uzun sayılacak bir süre nefes almıyordu. Minik kız yavaşça kaydı kucaktan. Uyandırmamaya dikkat etti. Annesini aradı mutfakta. Annesi yoktu. Kimseler de görünmüyordu çevrede. Bahçeye çıktı. Herkes bahçedeydi. Güzel bahar havasının tadını çıkarıyorlardı. Çaylarını keyifle yudumlayıp dedikodu yapıyorlardı. Minik kızın geldiğini gören kişi herkesi uyardı. Birden kesildi yaşlı dede hakkındaki dedikodu.

 Görsel: Google Görseller

2 yorum:

Hoş geldiniz.
İlginiz için teşekkür ederim.