Pazar, Nisan 02, 2017

Sevgilime Methiyeler Dizdim

iki gönül bir olunca samanlık seyran.
iki_sevgili

Ay Benim Sevgilim

Ay benim sarı civcivim,

İthal muz gibisin,
Bekledikçe çatlıyorsun tadından;
Ballar akıyor çatlaklarından.
Ay benim sarı kanaryam,
Ötüyorsun sabah, akşam;
Şöyle bir otur yanıma,
Bir kahve yapayım sana;
Yeter artık
Dırdır etme bana.
Bak,
Kanaryam dedim sana;
Ne olursun, acı bana.
Ay benim ballı böreğim,
Olmasa kemiklerin,
Açlıktan kırılmış gibi yerim.
Takılıyorsun bazen boğazıma,
Bol suyla yutuyorum zorla.
Ay benim narincem,
İnce belli nazikçem;
Dikkat et kopacaksın,
İki yarım olacak,
Başıma iş açacaksın;
Birinle kuyu deşerken,
Ölürüm ikinle sevişirken.
Ay benim ay yüzlüm,
Gözleri peçeli gözlüm;
İndir peçeni gör beni,
Yüreğimin yağları eridi.
Ay benim gül destem,
Gönül bahçeme güller diksen,
Toplasam deste deste;
Oturup yapsam beste.
“Ay yüzlüm gider, ben giderim.
Arkasında önünde dingilderim.
Yetsin artık bu kadar zulüm,
Dayanamıyorum be gülüm.”
Aldım hızımı bilirim,
Ben durmaz giderim;
Soranlar olursa,
Selamlar söylerim.
Okumasa da takipçilerim,
Ben herkesi çok severim.
Hep üzülecek miyiz?
Biraz da gülelim.

31-03-2017-2207
Halil Gönül
Görsel: Pixabay.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hoş geldiniz.
İlginiz için teşekkür ederim.