Cumartesi, Mart 23, 2024

Yaşasın, İbram giller geliyor!

"ibram-yasin"

Yaşasın, İbram giller geliyor!

Anam akşam yemeğinde müjdeyi verdi evin ahalisine. Bayram gelmiş gibiydi eve. “yarın akşama burada olacak İbramla” dedi anam, benim gözlerimin içine bakıyordu.

 Ben aptala döndüm, dilim dönmedi, sesim çıkmadı, elim, kolum hareket etmedi. Felç oldum adeta. Nihayet nefes alabildim de bağırdım “yaşasıııııın!” diye. Yerimden fırlayıp hoplamaya başladım olduğum yerde. Utandım kendime gelince. Tekrar yerime geçip oturdum sofraya.

Akşam arabalarının geleceği saate yakın karşılamak için garaja gittik babamla. Anam sofrayı donatmak için kaldı evde. Üşenmemişler bir sürü yiyecek getirmişler, kendi elleriyle yaptıkları. Babam çoğunu sırtlandı. Ben ve İbram da aldık eşyalardan. Sarılma faslından sonra. Babam önde, ibram’ın anası ve kız kardeşi babamın arkasında, ibram ve ben de en arkada yürümeye başladık.

Yarım saat kadar yürümeden sonra eve geldik. Bizimkiler sökün ettiler bahçeye onları görünce sokakta. Bahçe kapısında karşıladı anam babamı. Yükünü alıp yana koydu. Diğerlerinin yükünü de aynı şekilde. Sarıldı kadına: “hoş geldin gardaşım, hoş geldin. Senin de evindir burası, hiç çekinmeyin.”  Sarılmayı bırakmadı bir süre. İbram ile ben elimizde eşya bekledik analarımızın sarılmasının bitmesini. Anam fark edince “ah yavrularım benim, sizi gören olmadı mı!” diyerek elimizden aldı torbaları. “haydi içeriye, ne duruyorsunuz kapı önünde böyle?” diyerek kıçımıza ayağıyla dokundu. Aklınca tekme atmış oldu kıçımıza.

İbram büyümüş geldi gözüme. Sarıldığımda anladım kemikleri gelişmiş sanki. Çalışmadandır belki de. Yardım etmiş dedesine bağda, tarlalarda çalışırken. Kız kardeşi de büyümüş elbette. Biz çocuklar beraber oyunlar oynarken büyükler de kendi aralarında koyu bir sohbet kaynatıyorlardı büyük odada.

Büyük oda her zaman açılmaz, yalnızca önemli misafir gelirse bir de bayramlarda açılır. İbram anasını hiç incitmemeye karar vermiş. Anası çok çalışıyormuş. Bazen gece bile çalıştığı olurmuş. Hep birlikte işleri bitirmek için uğraştıklarından anam da dedemlerden yardımını esirgemiyordu. Sonuçta bize onlar bakıyor diyordu İbram. 

Devam edecek...
Görsel: Gg

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hoş geldiniz.
İlginiz için teşekkür ederim.