Cumartesi, Haziran 22, 2019

İnciler-12-Sürü Nasıl Güdülür?

İnciler-12


-“Ağlama yüreğim, seni uçuracağım” dedi ve uçtu gökdelenin tepesinden kollarını iki yana açarak. Sözünü tuttu.
-İnsan kendisinin yarattığı dil çukurlarında boğuldu asırlardır ve devam ediyor hala boğulmaya, ne olduğunu bile anlamadan. O çukurlar “gelenek”ti. Bir zamanlar yaşatıyorken, koruyorken; modası geçince öldürüyorlar. Geleneği bu “gelenek”lerin.

-Oğlum, babanla övünerek gençliğini boşa geçirme; kendinle övünecek bir şeyler yap, ne olursa.03.03.19
-Size bir şey söyleyeceğim, şaşıracaksınız, “olur mu?” diyeceksiniz. Hiç farkı yok insanların atalarından, sadece kılık kıyafetleri değişik. Şöyle bir ayağa dikilip baksalar görebilirler belki, çook uzaklara bakabilseler yani. Bu kısacık ömürlerinde kendilerine bakamazken nasıl bakıp görebilecekler çoook eskileri? Muamma. Eğer bir başarsalar görebilmeyi, tüyleri diken diken olurdu eminim; görebildiklerinden. İşte o zaman her şey ne kadar hızlı değişirdi iyiye, güzele doğru.
-Alıyorum kendimi karşıma: “söyle” diyorum “söyle” nasıl istiyorsan öyle söyle; yalın, karmaşık, yeter ki söyle. Yutkunuyor önce, açıyor ağzını sonra tekrar yutkunuyor, yutkunuyor, yutkunuyor; çıkmıyor hiçbir kelime ağzından. Tekrar yutkunuyor. Şaşıyorum o haline. Anlıyorum da onu galiba. Bana benziyor. Benim öteki yarım.
-Bir başlık atıp başlıyorum yazmaya. Yazıyorum, yazıyorum, yazıyorum. Sona geliyorum, bir bakıyorum ki başlık değişmesi gerekiyor, değiştiriyorum. Önceki başlığı koyuyorum tekrar yeni yazıya, yazıyorum, yazıyorum, yazıyorum. Bakıyorum yine başlığın değişmesi gerekiyor. Değiştiriyorum. Ne kadar yaptım aynı şeyi hatırlamıyorum. Unuttum galiba hangi başlıktı. Meğer ne kirli çıkıymışım da haberim yokmuş. Dök, dök bir türlü boşalmıyor çıkım.08.03.19
-Gelecek endişe verir genellikle, netlik olmamasındandır. Bu gün de gelecektir ve bir kısmıyla karşı karşıya olunduğundandır ki düşmanın boyu, posu bellidir.
-Düne saplanıp kalmak korkaklıktır. Yorulunduğunda dinlenilebilir ancak hareketten kalınmamalıdır. Adımlar atamıyorsan bile yerinde saymak hareketten sayılır.
-Kendinde sığınacak güvenli bir köşe bulamayanlar, mutlaka sığınacak başka bir yer ararlar. 10.03.19
-Tarihin tozlu sayfaları karıştırıldığında görülecektir ki toplumları en çok etkileyenin biri dil, diğeri de dindir. Dil en önemli aktarım ve yaşama aracı din ise doğayı ve canlıyı anlama, bağlanma aracıdır.
-Cahil liderleri toplumun cahil kısmı yönetir. Hâlbuki asıl liderlik, halkın tamamını yönetebilmektir. Lider demek ufku geniş olan demektir. Ufka bakarak halkını ufka doğru yönlendirir. Halk en fazla şimdiyi, hatta şimdiyi bile göremez. Şimdinin asırlarca gerisinde yaşayan çoğunluktadır. Pazarlama zihniyeti doğruyu en doğru tahmin eden halkın ortalamasıdır tespitini yaparken ortaya koyar bu durumları. Bu tespit 21. Yüzyıl halklarının cehalet tespitinden başka bir şey değildir. Türkiye, Atatürk’ten buyana cahil liderlerin elinde kaldığı içindir ki şimdi bu haldedir. Daha uzun bir süre -100 yıldan az olmayacaktır- cahil liderler hâkimiyeti devam edecektir. Nereye kadar gider? Felakete kadar. Çünkü yol alırken uçurumu göremeyenler uçurumdan aşağıya birer birer dökülürken fark edebilirler ancak. Tarih –özellikle Avrupa tarihi- böyle gösteriyor. Hâlbuki Cumhuriyet Tarihi Türkiye’de bir sıçramaydı. Bunu fark edebilen çok az aydın ve entelektüel vardır Türkiye’de. 21. Yy. da bile Atatürk anlaşılmış değildir; kendisinin bir çoban olmakla övünen ve halkını gütmekle mükellef olduğunu beyan eden bir liderle yönetiliyor olması Türkiye’nin hangi yüzyılda yaşadığının ispatıdır. Bilinmelidir ki hiçbir çoban sürüsünü köpeksiz gütmez. Sürünün etrafı daima köpeklerle çevrilidir, çobana da sürünün arkasından gitmek kalır.
-Bu günkü cehaletlerini saklamak isteyenler hiç bilmedikleri geçmişe sarılırlar cankurtaran simidi olarak. Eğer geçmişi iyi bilselerdi zaten bu gün cahil kalmamış olurlardı ve saklanmaya da ihtiyaç duymazlardı, geleceğe bakarlardı. Geçmişe kurtarıcı olarak sarılanlar ya kör ya da sağırdırlar çünkü geçmişte ne olduğunu bilmedikleri için geçmişi özlerler.
-Ufku geniş olan liderler toplumlarına çağ atlatır, çobanlar ise sürülerine çay atlatır.11.03.19

Görsel: Google Görseller

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hoş geldiniz.
İlginiz için teşekkür ederim.