Pazartesi, Haziran 24, 2019

Mektup-21-Çobanlık Tezim Kabul Edildi

Çobanlık Tezim Kabul Edildi

                Sevgili kardeşim, Cemheri
                Mektuplar kesileli epeyce oldu öyle değil mi? Özledim baya da seni. Kuru da olsa sesini duymak iyi gelecek bana, hem de haber vereyim istedim sana;  hani, mektupların birinde sana mastır tezimin konusunun “çobanlık” olduğunu yazmıştım, hatırladın mı? Tamamladım. Kabul edildi de. Artık bu güne bu gün karşında mastırlı bir çoban duruyor ona göre. Uyarmadı deme sakın!

                Burada çok fazla detayına girmeden çok kısa bir özetini yazacağım ama tezimi ayrıca sana göndereceğim.  Üzerinde biraz daha çalışmak istiyorum ve daha sonra yayınlayacaklar. Bu halde bile birkaç talip çıktı yayınlamak için ama ben istemedim eksik gördüğüm için. Acele etmiyorum şimdilik.
                Biliyorsun, Hz. Muhammed’i çoban diye bellettiler bize hep; çoğu peygamberleri de. Ancak durum hiç de öyle değil. Özellikle Muhammed, zamanının şartlarına göre oldukça bilgili ve ticaret kervanı sayesinde de Hindistan dâhil birçok yeri görebilen, o zamanın en önemli ticaret kentlerinden birisi olan Ceneviz, aynı zamanda da bir bilgi alışverişinin yapıldığı çok önemli merkezlerden birisi. İşte Muhammed buraları gezip görebilen bir insan. Zamanının önemli filozof ve din âlimleriyle de görüşüp konuşma imkânı bulabilen birisi.
                Bir başka yönüyse, biliyorsun öksüz kalmış küçüklüğünde. Amcası sahiplenmiş. Dedesi de kervan sahibiymiş. Kendisine sahip çıkan amcası da kervan sahibi. Eğitimini amcası veriyor. Zeki bir çocukmuş. Aynı şehirde kervanı olan, dul bir kadın olan Hatice var ve kervanlar birlikte yolculuk ederler. Bir süre, gençliğine kadar amcasının kervanında çalışan Muhammed, daha sonra Hatice’nin patronluğunda çalışmaya başlar. Çalışkandır Muhammed, tuttuğunu koparandır anlayacağın.
                Epeyce bir süre çalışır Hatice’nin yanında ve evlenirler.  Evliliği otuz dokuz yaşları civarıdır. Hatice ise beş yaş kadar büyüktür Muhammed’den ve vahiy gelmeye başlar.  Bu zamanlarda zaten oldukça zengindir artık. Toplumsal yapıda bozukluklar oldukça çoktur. Hatice’den çocuğu olmaz bu arada ve kısa sayılacak bir süre sonunda da Hatice ölür.
                Hatta Hz. Ali’nin bir ifadesine göre, kendilerinin matematik bilgisinin çok ileri olduğu ve takıldığı konularda Hz. Muhammed’e sorduğunu söyler. O zamanlarda Arap bilginleri ayetleri ve ayetlerde anlatılmak istenilenleri sayılara dökerek anlamlandırmaya büyük çaba gösterirlermiş. Bilirsin Araplar cebir ve matematikte oldukça ilerilerdir. Daha sonraları tercümeler yoluyla Avrupa’ya da yayılacaktır.
                Kısaca, kardeşim öyle kolaylıkla yeni bir bilgi ortaya atılmıyor, önce öğreneceksin mevcut bilgileri ne varsa ortalıkta ve sonra hazmedeceksin ve daha sonra da eksikleri görebileceksin. İşin en önemli yanı ise icat; analiz edip yeni bilgiler damıtacaksın ve inanacaksın tüm varlığınla doğruluğuna ki savaşmaya güç bulasın kendinde. İşte Muhammed’in yaptığı ve yapmaya çalıştığı da bu.
                Neden çobanlık yakıştırılıyor o zaman? Diye soracak olursan, sonraki mektubumda devamını yazarım eğer istersen.
                Neyse, kardeşim Cemheri; kısa dedim ama uzattım biraz. Seni daha fazla sıkmayayım. Belki daha sonra da geleneklerden de bahsederim sana. Aslında Muhammed’in savaşı da zamanının geleneklerine karşıdır. 
Devam edecek...
Görsel: Google Görseller

6 yorum:

  1. Mektup-21-Çobanlık Tezim Kabul Edildi yazınızda çok güzel hayat dersleri var Peygamberimizin hayatından yola çıkarak. Bilim var, öğrenmek var.. Yazının devamını da merakla bekliyor olacağım.

    YanıtlaSil
  2. son yazımdasıııın :) çok yazı koyuyon yaa. nasıl okusunlar bu kadar yazıyıııı insanlaar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      nazik davranışın için çok teşekkür ederim. evet öyle oluyor ama internet ile başım hala ciddi olarak dertte görünüyor. ayrıca "Alexa" değerleri çok düşmüş, onu yükseltmek için yapıyorum biraz da. yazdıklarım da çoğaldı bu arada, önümde durdukları sürece bayatladıklarını hissetmeye başladım. ekeyim de yeşersinler bari diye düşünüyorum.

      Sil
    2. deeptone, bu "piki)"nin suratı biraz asık gibi geldi bana.:), açıkça söylemem gerekirse; benim moral kaynağımsın. hakikaten bir enerji estiriyorsun. :)

      Sil

Hoş geldiniz.
İlginiz için teşekkür ederim.