Cumartesi, Haziran 22, 2019

İnciler-13-İnsanlık Halleri

Tren-Yaya

İnciler-13

-Acele işe şeytan karışır, yavaş da treni kaçırır.
-Acele eden trenle gider, yavaş giden yaya kalır.
-Erken kalkan uykusuz kalır, erken evlenen kafasız kalır.12.03.19

         -Son zamanlarda bazı genlerin insan geni olmadığı anlaşılmış, bağırsaklardaki bazı bakteriler gen aktarımı yapıyorlarmış.. Beyin’in bakterilerle çok iyi anlaştıkları göz önüne alınırsa birinci dereceden akrabalıkları olmalı.
-Acaba? Diyorum; beyin de bir tür bakteri olabilir mi?
--21. Yy.da hala Aristo, Eflatun, vb. rehberlik etmeye devam ediyorlarsa demek ki onlardan daha ileride düşünebiliyor değiliz. 13.03.19
-Beyin’in işleyişinde sınır var mıdır? Sorusunun cevabı bana göre; yoktur, ancak var olan veya var olacak tüm sınırlar Ben’e aittir. Yani ben koyarım o sınırların hepsini de. Eğer sınırlar olmasa ne olurdu acaba? Eğer yeterli enerjiyi sağlayabilse beyin, çok büyük sıçramalar yapar ve anladığımız dünya saçma sapan bir yer haline gelirdi. 14.03.19
-İnsan, hiçbir şeyi yokken bir şey istiyor, bir şeyi buluyor arkasından başka bir şey istiyor ve başka bir şeyi de bulunca bir başka şey daha istiyor ve böylece devam edip gidiyor ölünceye kadar. İlginç yan ise birilerinde birçok şey varken bir başkasında hiçbir şeyin olmamasıdır ve asıl önemlisi de başka birisindeki çok şeyi göre göre kendisindeki yokluğa katlanabilmesidir. İnsanı bu hale getiren nedir?
-Gerçeklik, insanın algılamasıyla ilgilidir. Gerçek farklı olabilir. Her insan kendi seçimleriyle kendi gerçekliklerini yaratır; dolayısıyla ne kadar insan varsa o kadar da gerçeklik var demektir bu dünyada. O zaman gerçek’e nasıl ulaşabiliriz bu dünyada?  15.03.19

Görsel: Google Görseller

6 yorum:

  1. Sanırım bunlar sizin kısa kısa notlarınızın bloga serilmiş hâli; değil mi?

    İlk baştaki atasözleri gerçek mi yoksa siz mi ekleme yaptınız Halil Abi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili ReHiTu, bunlar zaman zaman aklıma düşen şeyler. bazen insanın düşüncelerini ifade edebildiği kısa cümleler oluyor ama çok şeyi bir anda ifade edebiliyorlar. zaman zaman not almaya başlamıştım bir süre önce. inci veya inciler böyle doğmuş oldu.

      Sil
    2. İkinci sorumun cevabını alamadım. :)

      Mesela bu gerçek bir atasözü müdür?

      "Erken kalkan uykusuz kalır, erken evlenen kafasız kalır."

      Sil
    3. Sevgili ReHiTu, bunların hiç birisi de atasözü değil. benim sözlerim. elbette bazıları atasözlerini çağrıştırıyorlar. örneğin: ""Erken kalkan yol alır, erken evlenen döl alır" gibi.

      Sil
    4. Aydınlandım efendim. Teşekkür ederim.

      Sil

Hoş geldiniz.
İlginiz için teşekkür ederim.