Salı, Mart 23, 2021

Ejderha Yumurtaları

            

yolculuk

Her zamanki gibi şamata vardı masada. En az on kişiydik ama devamlı artıp eksiliyordu. Cafer ile Cengiz’in yalan yarışı vardı bu gün yine. Başkaları da katılmak isterdi ama balonları hemen sönerdi. Cafer ve Cengiz iğne batırırdı onların balonlarına.

            Cafer: “eskiden her taraf ormanmış. Sincaplar taa Kars’tan çıkıp Edirne’ye kadar ağaçlar üzerinden zıplaya zıplaya gelirlermiş. Dedemin dedesi bile şahit olmuş.”

            Cengiz: “he valla, dedemin dedesi de söylerdi. Eskiden dedemin dedesi celeplik yaparmış. Uzun bir süre yapmış yani. Sonradan kasaplığa dönmüş gerçi. Memleketin her yanını dolaştığından hayvan aramak için, memleketin neresinde doğru dürüst yol var iz var bilirmiş. Bilinmedik bir yere gidecek olan olursa gelir ona sorarmış. Yol, iz tarif edermiş onlara sağ salim gidip gelsinler diye…”

            Cafer: “Sadede gel Cengiz.”

            Cengiz: “ne oldu, canın mı sıkıldı yoksa yenge mi bekliyor evde. Haa anladım, siyasete gideceksen sen akıl toplayacaksın biraz. Sende kıt ya.”

            Cafer: “canımı sıkma Cengiz. Siyaseti miyaseti de karıştırma şimdi. Zamanı değil. Yeri hiç değil. Benim aklıma gelince, beniki bana yeter sen kendine bak. Hem ben bıraktım o işleri. Bilenler bilir. Ben kendi aklımı kullanıyorum artık. Sen gibi taşıma suyla değirmen döndürmüyorum annayacağın…”

            Herkes şaşkın şaşkın bir Cafer’e bir Cengiz’e bakıyorlardı. Bazıları da kavga çıkar diye beklenti içindeydiler. Körüklemeye çalışıyorlardı.

            “değiştirme konuyu değiştirme, unuttuysan mertçe çekil. Çamur atmaya uğraşma…” diye bağırdı arkalardan birisi. Kahvenin bahçesinde oturan herkes kafasını çevirdi o yana.

            Kahveci çayları dağıtmaya başladı hemen. Kalabalık dağılmadan üç bilemedin beş parti yaptı mı günü kurtardı demektir çünkü.

            Cengiz: “kusura bakmayın, geliyorum asıl konuya. Damarına basmak istedim sadece. Taktik meselesi, anlarsınız ya. Evet, nerede kalmıştııık, yol tarifi diyordum…”

            “evet evet.”

“Oradaydın..”

“hadi bee, işi gücü var insanların…”

İnsanlar kızgınlıklarını belirtince dozun kaçtığını anlayıp toparlamayı düşündü Cengiz.

Cengiz: ”yaz aylardan birinde Kars’taymış dedemin dedesi. O sene kurak geçiyormuş. Yağışlar yeterince yağmadığından dolayı ot mot olmamış doğru dürüst ne yaylalarda ne ovalarda. Hayvanlar da beslenemediği için bir deri bir kemikmiş. Alsa bir türlü almasa bir türlü hayvanları. Ayakta zor duran hayvanları getirinceye kadar yarısı belki de hepsi telef olacağından korkuyormuş. Dolaşmış dört yanı ama her yer aynıymış…”

“ee.  Ne yapmış, almamış mı?” diye birkaç kişi bir ağızdan sordu.

Cengiz: “dedemin dedesi düşünmüş taşınmış, aklına bir fikir gelmiş. En temiz, az eğimli, düze yakın yol bulursa ormanlık yerlerden, serin olur, hayvanlar hem yayılır hem de yol alır diye karar vermiş. Bunu bilmenin bir yolu var diyerek Edirne’deki asker arkadaşına mektup yazmış. Dedemin dedesi kadı torunuymuş. Yazısı falan varmış yani…”

“ne yazmış?”

“Edirne’de ne işi varmış dedenin dedesinin?”

Cengiz, etraftan gelen sorulara kestirmeden cevaplar vererek asıl konuya döndü: “daha önceden bildiği bir durumu test etmek istemiş. İki yumurta, ejderha yumurtası bulmuş ve yumurtaları birer gün arayla yuvarlamış iki ayrı yoldan. Bu yollar Edirne’den çıkarmış. Hayvanları da Edirne’de zengin kasaplara satmakmış kafasındaki.”

“hadi be, nasıl olacakmış o iş.”

“sabret biraz anlarsın. Beş aylık mısın sen?”

Cengiz: ”arkadaşlarına yazdığı mektupta ‘ejderha yumurtalarından birisi Edirne’de görüldüğünü duyarsan bana acele tel çek’ yazmış. Ben deyem iki siz deyin beş ay sonra cevap gelmiş birinden dedemin dedesine. ‘yumurtaların ikisi de hökümet binasının önündeler’ diye yazıyormuş gelen telde. Dedemin dedesi durur mu hiç. Topladığı gibi sürüsünü düşmüş yola. Islık çala çala ta Kars’tan Edirne’ye serin serin yata kalka gelmiş. O sene zengin olmuş. Dönüşte tomofille dönmüş memlekete.” 23.03.2021

Görsel: Google Görseller

2 yorum:

  1. :))
    böyle arkadaşlar ortamın neşesidir:)) ellerinize sağlık ikinci yalanı merak ettim kendimi yazının sonunda buldum. tebrik ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanat penceresinden, teşekkür ederim. evet hareketlendiriyorlar ortamı bir anda. :)

      Sil

Hoş geldiniz.
İlginiz için teşekkür ederim.