Cumartesi, Şubat 18, 2017

Kitap Tanıtımı

OKUDUM

                Okuduğum kitaplardan iki tanesini daha tanıtmaya çalışacağım bu yazımda. Her iki kitaptan da haz aldım okurken ve çok etkilendim.

            1-SERENAD:
livaneli
serenad

                                Yazar: Zülfü LİVANELİ
                                Yayıncı: Doğan Kitap
                                Türü: Roman
1.       Baskısı Mart 2011’de-116. Baskısı Temmuz 2013’de yapılmış olan bu kitabın bendeki baskısı 344.000 adet basılmış
Sözü fazla uzatmadan kestirmeden geçeceğim bu kitabı tanıtmaya çalışırken. Çünkü söylenecek çok fazla söz var.
Kurtuluş savaşı dönemlerinde ve Hitler döneminin Almanya’sında insanların ve o insanlardan birkaçının başından geçen olaylar tüm açıklığıyla anlatılmaya çalışılmış. Serenad: O dönemde genç biri olan bir Alman vatandaşının aşkı ve yaşamı anlatıyor.
Kısaca söylemem gerekirse, ben okurken elimden düşmedi kitap. Olayların içinde veya karşı bir tepeden seyrediyormuş gibi hissettim kendimi. Kitabın sonlarına doğru anlatılmakta olan Karadeniz açıklarında batmasına göz yumulan mülteci gemisinin batışını sanki gözlerimle seyrettim. Kendi başımdan geçiyormuş gibiydi her şey.

                  Okunması gereken bir kitap bence.

             

2-KIRMIZI SAÇLI KADIN:
orhan pamuk
kırmızı saçlı kadın

                               Yazar: Orhan PAMUK
                               Yayıncı: Yapı Kredi Yayınları (YKY)
                               Türü: Roman
1.       Baskı Şubat 2016- 5.baskısı da Ağustos 2016’da yapılmış olup her baskıda 300.000 civarındadır.
Bu kitap da zevkle okunacaklar arasındadır. Yine elimden düşürmeden okuduğum kitaplardan biridir ve etkilendiğimi açıkça söyleyebilirim. Bana göre: Okuduğum diğer kitaplarından çok farklı ve anlatım tarzı oldukça yalın ve etkileyici. Okurken olayları açıkça seyrediyorsunuz ya da içinde yaşıyorsunuz. En sonlardaki ölüm sahnesi ve kitabın başındaki kuyu kazma sahneleri oldukça etkileyiciydi.
Anlatım cümleleri çok kısa, imla çok yalın, kısaca her seviyeden okuyucunun anlayabileceği bir yazım şekli ve roman türüdür.
Kitap: Lise yıllarında olan bir genç erkek delikanlının yaşam savaşını anlatıyor. Yaşam serüveninde başından geçen olaylar ve psikolojik irdeleme içeriyor. Okuyucuya fazla çaktırmadan Psikolojik incelemeler ve değerlendirmeler yapılıyor. “Oidipus kompleksi”: Erkek çocuğun babayı öldürme isteği; Sophokles ve Firdevsî ’nin eserlerinin karşılaştırılması ve sorgulaması yapılıyor. Okuyucu bunları bir roman tadında okumaya devam edeceği bir dil kullanılarak basit ve yalın tarzda anlatılıyor.
Halil GÖNÜL

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hoş geldiniz.
İlginiz için teşekkür ederim.