Cuma, Nisan 13, 2018

Kitap-Buyrun Siz de Deneyin

"Buyrun Siz de Deneyin"

OKUDUM


Buyrun Siz de Deneyin” Denemeler

                Deneme'den söz açılmışken bir deneme kitabı daha tanıtmaya karar verdim. Bu deneme kitabı da yerli yazarlarımızdan birisi, hem de İnşaat Mühendisi bir meslektaşım, abimiz sayılır elbette meslek ve yazar olarak, Mehmet SERDAR bu yazarımız. Kitabın adı ise “Buyrun Siz de Deneyin
            Hani bir yazımda sormuştum Mühendis roman yazabilir mi?  diye. 
            İşte bakın gördünüz mü, yazıyormuş işte ama roman değil deneme yazıyormuş. Bu da benim şanssızlığım demem daha doğru galiba, uzun bir süre denk gelmemişiz birbirimize. Olsun, sonunda kavuştuk ya, bu da yeter bana.
            Şimdi, mühendislikten bahsedince elbette roman yazmak daha değişik bir durum, deneme yazmaktan. "Mühendis Roman Yazabilir mi?" yazımda düşüncemi açıklamaya çalışmıştım.

            Deneme yazıları nedir, ne değildir? 

                   Yazar kendisi de açıklamaya çalışmış bu kitabında.
            “Deneme” yazmak, yazma deneyimlemesinden farklı bir durum. Daha doğrusu düşünce deneyimlemesi, yani; bir konu hakkında enine boyuna değerlendirerek, netleşmemiş bir durumu, düşünceyi netleştirmeye çalışmak olarak ortaya çıkıyor, açıklamalardan.
            Değişik konulardaki görüşlerini ve değerlendirmelerini bu “Buyrun Siz de Deneyin” kitabında açıklamaya ve netleştirmeye çalışmış.
            Denemeci olur da Montaigne’den bahsetmez mi hiç, elbette bahsediyor, birkaç kez okuduğunu belirtiyor.

           Bu kitap ile deneme yazmanın ne demek olduğu konusunda detaylı bir tarif bulacaksınız.

            Bu arada bu kitaptan öğrendiğim bir bilgilenme hatamı da düzeltmiş olayım:  

       “Yazmıyorum, yaşıyorum” cevabı:

      Yaşar Kemal’in Sait Faik’e : “Ne yazıyorsun?” sorusu üzerine Sait Faik’in verdiği cevapmış: Yazmıyorum, yaşıyorum.” İfadesi. 
       Ben Yaşar Kemal’in cevabı diye hatırlıyordum, ya da öyle okumuştum bir yerde.  Neyse, geç oldu güç olmadı, öğrenmiş oldum doğrusunu da böylece.

           

                               BUYRUN SİZ DE DENEYİN

                                     Denemeler

                        Yazar: Mehmet SERDAR,

                        Yayıncı:  Sözcükler yayınları,
                        Türü: Deneme
Baskı: 1. Mart 2016,
Sayfa sayısı: 254


İyi okumalar dilerim sizlere. 😊
                                                                           
                                                                              13-04-2018

     Halil GÖNÜL
Görsel: Halil Gönül

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hoş geldiniz.
İlginiz için teşekkür ederim.