Salı, Ocak 26, 2021

istenen ne?

istenen_ne

Ben ne istiyorum?

            Ben ne istiyorum? Sorusunu sordum kendime durduğum yerde. İyi mi ettim kötü mü ettim bilmiyorum soruyu sormakla. Kafamın içinden başka bir ses bağırdı kulaklarımın dibinde: “sahi, sen ne istiyorsun?” diye. Vongladı önce, sonradan netleşti sesin tonu. Tüylerim diken diken oldu. Hem korktum hem de şaşırdım. Tepemde birisi elinde kılıç bekliyor gibi hissettim. Yanlış bir şey istersem kellem gidecekmişçesine irkildim.

            Sahi, ben ne istiyorum? -kendimi cesaretlendirmek için de sormaya devam ettim.

            Hiç, hiçbir şey. Belki de çok şeydir ha. Huzur istiyorum huzur. Karnım tok, sırtım pek olsun istiyorum. Yarın kaygım olmasın istiyorum. Çocukların geleceklerinden endişeleri olmasın istiyorum. Çok mu istediklerim. Çocukların ana-babalarının acizliklerini gözlerinden hissedip onları teselli etmeye ihtiyaçları kalmasın istiyorum.

Tek göz bir oda, bir yatak, bir masa. Sıcak olsun ama.

            Diyenleriniz var duyar gibiyim: “soğuktan donup ölenler var bu memlekette, sen de ne kadar çok şey istiyorsun.” Hakkınız var, donarak ölenler oluyor bu memlekette. Uzay çağında insanlık ayıbı sayfasına yazılır bu tür olaylar. İleride araştırmacılar bulduğunda bu belgeleri, şaşıracaklar. Önce inanamayacaklar, şaka gibi bir şey sanacaklar belki de.

            Sahiden, mülksüzler ölmeli mi? yaşamaya hakları yok mudur mülksüz ve kimsesizlerin? Kimler karar veriyor bu duruma. İleriki zamanlarda teknoloji daha da geliştiğinde mülksüz ve kimsesiz olacakları önceden –ana rahminde- tespit ederek yok etmeyi seçerler belki de. Dolayısıyla insanların vicdan yapmaya fırsatı kalmaz bu gibi durumlar için.

             Neredeyse bir yıl oluyor pandemi -covid 19- süresi. İnsanlık diye diye yerlere göklere sığdırılamayan değerler bir anda balon gibi söndü. Meğer bir balonmuş hepsi de. İnsanlar açlıktan ölüyor. İnsanlar soğuktan ölüyor sokaklarda. İnsanlık ölmüş insancıklar. Asıl pandemi insanlığın ölmesi. İnsanlık ölürken neredeydiniz? Para mı kazanıyordunuz? Yine para kazanıyorsunuz değil mi?

            Sahi, ben ne istiyorum?  25.01.21

 Görsel: Google Görseller

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hoş geldiniz.
İlginiz için teşekkür ederim.