Cumartesi, Mart 31, 2018

Gönlü Zengin Yoksulluk-2-Epmek Amca

"Mısır-Ekmeği"

Komşulara ziyarete gideceğiz

                “Oğlum bugün komşulara ziyarete gidelim, boş gitmek olmaz; toplayabildiğin kadar meyve topla” dedi babam öğleden sonra. “Tamam baba” dedim, büyükçe bir sepet aldım çadırdan. Hem yürüyor hem de ağaçlara bakıyorum giderken. Gözüme kestirdiğim ağaçları kafamda işaretliyor en kolay çıkabileceğim ağaca doğru yöneliyorum.
                Özellikle eriklerin çakır olanlarından toplamaya özen gösteriyordum çünkü çakır eriklerin yenilmesi daha hoş oluyor “çıtırt” diye ses çıkarır ısırıldığı zaman ve suyu birden tatlandırır ağız içini.
                Ağaçların çoğunda erikler olgunlaştığından çakır erik bulmak oldukça emek istiyor, bunu önemsemeden arayışa devam ederek daldan dala atlayıp buluyorum çakır erikleri. Ağaçların tepesinde dolaşırken bir taraftan da Epmek Amcanın bahçesine kayıyordu gözlerim elimde olmayarak. Elma bahçesi vardı Epmek  Amcanın.
                Epmek Amca tarla komşumuzdu bizim, çocuğu olmadığından çocukları çok sever, her zaman verecek bir şeyleri olur ceplerinde, hiç boş gezmez. Gençler de çocuktur onun için. Adı Epmek Amcaydı bizim için, biz koymuştuk adını bir akşamüzeri dere kenarında oturmuş hayvanları otlatırken, şakalaşıp gülüşürken keşfetmiştik ekmek diyemeyip Epmek deyişini ve o günden beridir bizim için adı Epmek Amca olmuştu.
                O da alışmıştı artık zorunlu olsa da bu adına. İlk zamanlarda çok koşturmuştu bizim arkamızdan yakalamak için ama sonralarında kabullendi yeni adını. O da “zamane çocukları” koymuştu bizim adımızı yeğenimle birlikte. Kendisiyle aynı yaşlarda karısı vardı ellili yaşlarda. İkisi de cana yakın, sımsıcak insanlardı. Ne zaman yanlarına varsam bana bir şeyler verirdi mutlaka.                           Hiçbir şey olmasa bile mısır ekmeği mutlaka bulunurdu çadırlarında. Ben çoğu zaman mısır ekmeğini tercih ederdim, çok lezzetli oluyordu onun yaptığı mısır ekmeği. Anam da yapardı arada ama onunkiler kadar lezzetli gelmezdi bana. Bir seferinde anama “Epmek amcanın karısı senden daha güzel yapıyor mısır ekmeğini” dediğimde “git o zaman oradan ye, eşşek sıpası” demişti bana. O günden sonra bir daha öyle bir söz çıkmadı ağzımdan, anamın yaptıklarına. Beğenilmemek kızdırıyordu demek ki!

2/9         
Devam edecek...

1/9'a dön...

Görsel: Google Görseller

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hoş geldiniz.
İlginiz için teşekkür ederim.