Perşembe, Temmuz 04, 2019

Türk Telekom’un Halleri

tamir edilemeyen telekom arızası

Türk Telekom’un Komiklikleri

                Bu yazımda bahsettiğim durumlar belli bir süredir yaşadığım durumlardır. Bir kurumun bu hallere düşmesinin altında yatan nedenleri düşünmek gerekli. Ne kadar basit ve ahlaki olmayan durumlara düştüklerinin resmidir adeta. Aynı zamanda memleketin durumunu ortaya koyan bir durumdur bana göre. Gün boyu hatta 24 saat internet nöbetindeyim. Merak etmeyin siz. Gelirse hemen yakalayıp yayınlıyorum yazımı.

            Benim internetim rüzgârdan, yağmurdan, bulutlardan, nemden, soğuktan, sıcaktan velhasıl kelam havanın her türlü değişikliğine hassasiyetle yaklaşıyor. Bu kadar hassas bir internet yoktur daha dünyada. Bize özgü bir internet bu. İşin en komik yanı da nereden bakılırsa bakılsın özel konumda yaşanılan durum beş altı yıldır devam eden bir durummuş aynı binada oturanlardan öğrendiğime göre ve benden başka abone kalmamış meğer. Herkes ev internetini iptal ettirmiş cep telefonlarıyla idare ediyorlarmış artık uzun yıllardan beri. Benim inatçılığım işte hala uğraşıyorum bir umutla. Belki düzelir diye. Umutsuz durum. Başka ne diyeyim, benim internetim bir başkadır. Çok mu çoooook hassastır. Yanında nefes almaya bile kıyamazken arada bir göz kırpar bana teselli vermek için.
            Yaklaşık iki yıldır abonesiyim Telekom’un. Evde sabit internet aboneliğim var. Ancak doğru dürüst bağlanmak mümkün olmamaya başladı bir yıl öncesine kadar. Arıza bildirimlerim oldu. Ekip geldi baktı duruma. Bizim binadaki kutunun dolu olduğu, başka bir kutudan –yaklaşık yirmi metre uzaktaki- kutudan bağlanmış hattımız. Arızalar bu nedenle oluşuyormuş ve yapılacak bir durum yokmuş. Bu söz üzerine sıkıntılı  -yavaş ve kesilme- olsa da idare etmeye çalıştım. Örneğin 50 GB sözleşmem olmasına rağmen 15-27 GB arasında aylık kullanımım olduğunu, bu durumun bile yeterince fazla olduğunu söylüyordu ilgililer.
            Ancak tamamen kesildi son yedi aydır. Yetkililerle görüştüğümde inşaatlardan dolayı arıza var ve çekemiyoruz kabloları şeklinde durum beyan ettiler ancak altı ay gibi bir süre alabileceğini belirttiler. Yapılacak bir durum yoktu beklemekten başka. Bekledim yedi aya yakın.
            Nihayet ilave altyapı inşaatı tamamlandı. Bir gün cep telefonumdan arandım, bilgisayar bağlanabiliyor mu? Diye sordular. Bağlanabiliyordum, evet dedim. Daha ilk gün sıkıntı yine eskisiyle aynıydı. Değişen bir şey olmamıştı arızanın durumunda.  
            İl yetkilileriyle görüştüm. ”İl bazında 300-500 civarında arızamız var, bir arıza ekibimiz var ve yetişemiyoruz. Bu gün ilçelerden birisine gitti ekip. Program yapamıyoruz. Size kesin bir süre veremem” dediler. Umutlarım suya düştü sözleri duyunca.
            Kişisel arıza bildirimlerim dikkate alınmıyordu çünkü geriye dönüş olmuyordu hiç. İl müdürlüğüne gidip durumu anlatarak arıza kaydı oluşturuyorlardı. Bu durumda cep telefonuma “48 saat içinde durumunuz gözden geçirilecektir” mesajı geliyordu ama beklenen süre ve sonrasında ne arayan ne de soran oluyordu. Ben aradığımda 4441444 ve 4440375 nolu hatlarından, müşteri temsilcisine yönlendiriyorlardı. Müşteri temsilcisine bağlanıncaya kadar caz müziği dinliyordum bir veya iki dakika kadar. Sonrasında bağlanıyordum.
            Neyse müşteri temsilcisi görüşmenin kayda alındığını belirttikten sonra test yapacağını söylüyordu. Sonunda da bana ekiplerinden rapor olduğunu arızanın bina içinde olduğunu belirttiğini söylüyordu. Eğer ekip gelsin dersem 50 TL ücret faturaya ilave edilecekti.
            Eğer arıza bina içinde değil de kurumun sorumlu olduğu dış hattan kaynaklıysa yine de faturaya dâhil edilecek mi 50 TL diye sorduğumda “evet” cevabını aldım. Sesinden genç ve acemi bir bayan olduğunu anlıyordum. Kuşkulandım ifadelerden. “hayır” diyerek kabul etmedim 50 TL durumunu ve kapattım kızarak. Açıkça haraç istiyordu kurumu adına genç ve acemi bayan. Belli ki amirleri tarafından bir dayatma vardı ve emrivakiydi düştüğü durum.
            Aramalarımda ne kadar ücret kesildiğini merak ettim. Bir deneme yaptım kısa süreli. 4 dakika 12 saniyelik bir aramada 57 kuruş kesilmişti benden. Düşündüm dakikalarca yabancı müzik dinlettikleri, devamında test yapıyoruz bahanesiyle bağlantıyı koruduklarını. 15-20 dakika süren bir durumdu bu aramalar. Yaklaşık 2,50-4,00 lira civarında bir ücrete tekabül ediyordu.
            Görüşmemizde bahsedilen rapor keyfi yazılan bir rapordu çünkü ekip gelmedi ve benim haberim yok durumdan. Açıkça yalan söylüyordu acemi ve dikte edilen görevli. Amacı benden 50 TL haraç almaya yönelikti ve ikna etmek istiyordu sadece. Patronlarını memnun etmek için.  “ekip gelmedi buraya” dediğimde ses tonu birden değişmişti acemi bayanın. İtirazlar ettiğimde bocalamaya başladı ve papağan gibi aynı cümleleri tekrarlayıp durdu ve ben de “sizinle çözülemeyecek bu mesele” deyip kızgınlıkla kapattım telefonumu.
            Cep telefonuma gelen mesaj: aramaya rağmen size ulaşılamamıştır, arızanız giderilmişse …… eğer devam ediyorsa  ….. numaraya mesaj gönderin” yazıyordu. Düşündüm ki kayıt altına alınıyor dedikleri görüşmemiz silindi bazı kişilerin görmemesi veya duymaması için.
            Tekrar Telekom Müdürlüğü’ne gittim. Yaşadığım durumu anlattım ve arızanın devam ettiğini, tamamen kesildiğini, modemimde ADSL ve internet sinyallerinin yanmadığını, bazen ADSL yanıyor ve internet sinyali sürekli yanıp sönüyor olduğunu belirttim. 50 TL haraç istenildiğini düşündüğümü söyledim.
            Gülümsedi yüzüme bakarak ilgili. Bana bir mesaj gelmiş olduğunu söyledi. Evet, geldi dedim ve gösterdim mesajı. Mesajın ne amaçla gelmiş olabileceği hakkında fikrimi belirttim. Görüşmenin içeriğini anlattım. “50 TL’yi kabul etmediniz değil mi?” evet dedim. “iyi etmişsiniz” dedi samimice. Tekrar arıza bildirimi oluşturacağını ve arıza ekibinin mutlaka sahada arızayı görmesi gerektiğini, müşteriye bilgi verilmesi gerektiğini belirttim dedi. Size yeni bir mesaj geldi şu anda. Teşekkür edip ayrıldım.
            Evet, yine 48 saat içinde arızanın giderileceği ve bana bilgi verileceği mesajı gelmişti. Bir gün sonra orta yaşlarda olduğu sesinden anlaşılan tecrübeli bir müşteri temsilcisi aradı İstanbul’dan.  Durumu daha tecrübeli birisine havale ettikleri belliydi ama mesele samimi değildi. Çözüme yönelik değildi sadece kızgın bir müşteriyi yatıştırmaya yönelikti. Kısa bir konuşmadan sonra benim “siz de diğerleri gibi aynı şeyleri tekrarlayıp 50 TL haraç isteyecekseniz boşuna uğraşmayın demem üzerine mutlaka arıza ekibinin geleceğini, yönlendirdiğini söyledi ve telefonu kapattım.
            Hala bekliyorum ekip gelmesini, bir haftayı geçti üzerinden. Ben şahsen ekibin gelmeyeceğini, gelemeyeceğini biliyorum. Çünkü tek bir ekip ve Aydın'ın merkezde 300-500 ciddi arıza olduğunu biliyorum, duydum en yetkili ağızdan.
            İşin asıl önemli yanı Telekom’un bakır kablolarının hırsızlar tarafından sökülüp çalınmış olduğunu öğrenmem oldu. Yapılan altyapı yatırımı bu nedenle kabloları yer altına alma çalışmasıymış.
            İlk anda çok basit bir mesele gibi görünen durum aslında çok ciddi bir soygun ve haksız kazanç sağlıyor. Bu kadar açıkça yapılması ise Türkiye’deki idari yapının durumunu açıkça gösteriyor. Kimse görmüyor mu durumu? Elbette görüyorlar ve biliyorlar sadece uzak duruyorlar o kadar. Aynı durum diğer illerde de olduğunu biliyorum çünkü foreks piyasalarıyla ilgili bazen arayan foreks müşteri temsilcileriyle durumu konuştuğumda “çok müşterimizden de alıyoruz aynı şikâyetleri” şeklinde söylediler. Demek ki durum yerel değil genel, Türkiye genelinde olduğu anlaşılıyor.
            Trajik-komik geldi bana Telekom’un içine düştüğü durum ve personelinin davranışları. Bir kurum ayakta kalabilir mi böyle. Zaman gösterecek. Benim durum ise ya mahalle değiştireceğim ya da aboneliğimi iptal ederek sözleşme taahhüdümden dolayı 300 TL gibi bir cezayı ödemem gerekecek. Telekom’dan başka çözümler düşünmem gerekecek. Özellikle Telekom’un şerrinden korunabilmem için vınn gibi bir çözüm daha mantıklı görünüyor bana. Çünkü diğer firmalar da aynı altyapıyı kullanıyorlar, çare yok yani. 03.07.19

           
 Görsel: Google Görseller

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hoş geldiniz.
İlginiz için teşekkür ederim.