Cuma, Mayıs 01, 2020

Kitap-İNİLTİ

AKIL HASTALARININ YAZDIKLARI ŞİİRLER-İNİLTİ

DERLEYEN: Bedia Tuncer, Matbaa Teknisyenleri Basımevi İSTANBUL-1964

Bu şiirleri okurken bazen hüzünlendim bazen gülümsedim. Her bir şiirin ayrı bir hikayesi var. Okurken hissediliyor. Yüreklerine sağlık. İyi okumalar dilerim.

s.12-                                                      ALLAH MUHAFAZA
Zorba kız kaçırır,
Kamarot kurşun kaçırır.
Karaborsacı döviz kaçırır
Zengin hanım kürk kaçırır
Ağa koyun kaçırır
Orman eşkiyası kütük kaçırır
Ve sonunda kaçırmak için bizlere
Elbette akıl kalır.
33.B servisinden Y… K…


s.13-
GÜNLERİM
Günlerim taburcu olmamı beklemekle geçiyor
Gençliğim delilere hoş görünmekle bitiyor.
Günden güne her gün daha çok eriyorum.
Güldüğümü rüyamda pek az görüyorum.
6. servisten Ü…S…
s.14-
UNUTMAMAK
Unutmamak istiyordum seni
Fakat bir türlü gelmiyordu
Elimden
Fakat şimdi unuttum
İşte seni
Niye dün gece
Rüyama girip de
Hatırlattın kendini.
33-A servisten G…Ö…

s.15-
ÇIRPINIYOR GÖNÜL
Ağır ağır çıkacaksın Haşim Ahmet misali
Neme lâzım deme koynunda uyusun
Aşkın ızdırabı ile gitmiyor visali
Uyusun da büyüsün maaşallah,
Gelin olur inşallah.
Bayramları gelince
Çevirirler kuzu başlarını
Döndürüp de bakarsam yüzümü
Arap olayım.
Arap olup da kaderime yanayım
Yanarım ah kaderime, yanar yanarım;
Yanarak gece gündüz kara yazma bağlarım.
Sen o yana ben bu yana
Salına salına
Suya gider, akar suyu boyarım.
Renk renk olmuş gözlerin,
Gözlerinde gözlerin…
Benek benek olmuş,
Yarin cilveleri boynunda
Denk olmuş,
Oldu da bitti maaşallah,
Gelin olur inşallah..
13. servisten T…S…
s.18-
FİLOZOF ET
Doğdum büyüdüm okuma, başıma oldu dert;
Askerlik çağı, vazife hitam, emir, terhis et…
Dünya evi varmış, anladım o da dert…
Alnıma çizilmiş tımarhane elim âkibet cür’et
Sonu ne olur bilmem ne bir adalet?
Uyan kabrinden ey ünlü filozof Sokrat,
Yolunu öğret beni de filozof et..
Ya da Allah’ım yeter azat et…
14-B servisinden N…İ…K…
s.24-
MUHTAR DURSUN
«Dursun» demişler durmuş
Dururken muhtar olmuş
Okuyup yazması yok amma
Mühürü kuvvetli
Oğlu oldu geçende, o da;
«Yaşar» dedi adına
Yaşadı…
Dursun yaşasın
Oğlu da dursun Dursun da dursun
Neme lâzım
İsterlerse kazık kaksın!
35. servisten N…C…
s.27-
“GÖNÜLSP0R” isimli kadın futbol kulübüne hiçbir erkek kabul edilemez. Aşağıdaki methiye sayesinde yalnız Hacı Cemil bey kabul edilmiştir.
METHİYE
Kadın futbolcularım milyonlarca merhaba
Bu şiirimden memnun olur musunuz acaba?
Kim derdi ki kadınlar da futbolcu olacak
Çevik bir ceylân gibi sahalarda koşacak
Dalgalanırken başlarında rengârenk saçlar
Topa tekme atacak o nazlı güzel bacaklar
Göğüslerindeki toplar da oynayacak titreyecek
Erkekler bu manzaraya yutkunup imrenecek
Şahane enfes şutlar takılacak ağlarda
Bu vuruşlar aksiseda yapacaktır dağlarda
Kadınlar futbolda da korku dehşet saçacak
Erkekler mağlûp ve münhezim kaçacak
Çalım mı? Kadınların bu ezelî bir hüneri
Şimdi de futbol sahası oldu bu işin yeri
Kadın isterse her şey, her şey de yapar
Sırtını işvesine cazibesine dayar
Baygın mânalı bir bakışla erkeği yere serer
İşte böylelikle muradına erer.
Esikiden kadınlar sokak yüzü bile görmezdi.
Hiçbir marifet hiç bir hüner gösteremezdi.
Amma şimdi tamamiyle değişti bu gidiş
Erkeklere kalmadı hiçbir sahada iş
Bakın şu fiyakalı kadın doktora, mimara
Bunlar hakikattir: Sorarım yârı ağyara
İşte kadın sazende işte kadın okuyucu
İşte kadın artist hatta kadın futbolcu
Bayanlar bugün hepinize pek mutlu olsun
Bana kalırsa oyuncuları biraz butlu olsun
Koşarken erkek gözleri hep o noktaya takılır
Fırsattan istifade pek de enfes goller atılır.
Erkek futbolcu güvenme sen pek kendine
Biz daima mağlûp oluruz kadınların fendine..
35. servisten Ş…K…
s.37-
DOKTOR BEY
Doktor bey bana bak bana
Aklını fikrini topla başına
Hakkımda her zaman kötü davranma
Aklımın duvarı ister badana.
40. servisten R…G…Ö…

s.39-43-
FENERBAHÇELİ ‘LERE
Oy Fenerli gözünü aç geçti fener devri
Gönülsporlular dünyaya nam verdi
Biz elektrik gibi yanar, hem de yakarız
Usta futbolcuları bakışından çakarız.
Hey, bize derler kadın futbolcu, Gönülsporlu
Futbolda hem ustayız hem der zorlu
Naci-Şeref-Basri hani neredeler?
Belki de şimdi Kurbağalıdere’deler.
Biz ne kurbağayız ne de derede balık
Erkek futbolcular da alık mı alık
Eğer devam ederseniz bu cakalı gidişte
Sonra mumunuzu söndürürüz bir üfleyişte.

BEŞİKTAŞLI ‘LARA
İşte geldik kara kartal Beşiktaş
Ne olduğumuzu anlarsın yavaş yavaş
Şükrü ile Şeref’in geçti modası
Haddinizi bildirmek içinin geldi sırası.
Bizden öğren sen vole ile korneri
Gönülsporluların vardır bin bir hüneri.
Mânalı bir bakışla sizi yere sereriz
On birimiz topla kalenize gireriz…

GALATASARAYLI ‘LARA
Galatasaraylı işte geldik karşınıza
Bilir misiniz neler gelerek başınıza?
Gündüz’ün artık kesmiyor kılıcı
Bilmeyiz o da kulüpte acap neci?
Niye yenemediniz acaba Milan’ı,
Suya mı düştü Coşkun Özar’ının plânı
Boyunuzu görelim meydan açık
Erkeklerden futbolcu olur mu hey kaçık.

VEFALI ‘LARA
Sizin gibi değiliz amma bozacı
Sonra dersiniz olur ha pek de acı
Futbol yürümez boza ile şıra ile
Gonülsporlular geldiler artık dile
Ey vefalı milli ligden mahalli lige buyur
Bizden sana öğüt doğru otur
Sonra bozalar boğazında kalır boğulursun
Bize fiyaka yapma pişman olursun.


DİĞER DÖVİZLER
1) Kadın her sahada erkeği geçmiştir.
2) Çalım kadınlara has bir meziyettir.
3) Boza içip sahaya çıkmayız.
4) Baygın bakışlarımızdan sakının.
35. servisten Ş…K…

s.72-75-
                «GÖNÜLSPOR» isimli kadın futbol kulübü kurulunca dört büyük kulüp Fenerbahçe – Beşiktaş – Vefa –Galatasaray oyuncuları formaları sırtlarında, ellerinde dövizlerle «GÖNÜLSPOR» futbol kulübü binası önünde yarı şaka yarı ciddi şarkılarla nümayiş yapmışlardır.

FENERBAHÇELİLER
Kadınlar bir kulüp açtı da bu da bir fiyaka mı
Acep sahi mi dersin yoksa bu bir şaka mı
Verelim bir pas bizim meşhur Lefter’e
Hemen kaydediversin bir gol deftere.
Bilir misiniz nedir o bizim santrfor Can
Sizi şaşkın tavuğa dönderecektir her an.
Mikro Mustafa boyu posu pek kısacık
Bizim ele avuca sığmaz sağaçık
Ağları bir şut ile ederse parça parça
Sonra anlarsınız nedir Fenerbahçe
Kaptanımız santrhaf Naci
Onun da pasları yerinde şutları pek acı.

BEŞİKTAŞLILAR
İyi bil bize derler Karakartal Beşiktaş
Gönülsporlular biraz yavaş gelin yavaş
Hey bize yan bakma Gönülsporlu
Bizden öğren nasıl oynanır sen futbolu
Bizden öğren şut orta nasıl atılır
Top ağlara bir vole ile nasıl takılır.
Volenin üstadı Şeref’tir soliç
Şükrü’nün korner golleri unutulur mu hiç?

GALATASARAYLILAR
En güzel forma bizim sarı-kırmızı
Kalplerimizde var büyük bir sızı
Gonülsporlular bize meydan okuyorlar
Vallahi bizleri de günaha sokuyorlar
Bıktıracağız onları voleden, şuttan, golden
Hem sağdan atacağız hem de soldan
Boyunuzu görelim işte meydan açık
Kadınlardan futbolcu olur mu behey kaçık!

VEFALILAR
Biz bozayı, şırayı çekip yola çıktık
Gonülsporluların palavrasından bıktık
Vefanın meşhurdur bozası, şırası
Gonülsporluların da geldi işte sırası
Sahaya boza şıra, çeker çıkarız
Karşımıza kim çıksa hemen yıkarız
En fiyakalı forma yeşil-beyaz
Gönülsporlu bu sözleri deftere yaz.
Futbol erkek işidir — Bizler Bekirlerin
Zekilerin çocuğuyuz — Biz şampiyon kulübüz
Futbol bulaşık yıkamaya benzemez
Sutlarımıza dayanamazsınız.
35. servisten Ş…K…

s.76-
                                BİR HALK TÜRKÜSÜNE NAZİRE
-Kahveci oldum: Çayın cibresi ile çay sattın dediler, pılımı pırtımı haciz ettiler.
-Şoför oldum: Karınca ezmemek için caddelerde yalpa yaptırdım otoya. Sarhoş diye ehliyetimi aldılar.
-Ressam oldum: Tablo yaptım resimlerime bakıp güldüler.
-Çorapçı oldum: Sen ayağımıza değil başımıza çorap örersin dediler.
-Artist oldum: Sen çok meşhur bir jönsün perdeye sığmazsın dediler.
-Yarışçı oldum: Hiç tavuk kovalamasını bilmiyorsun diye müsabakaya almadılar.
-Tayyareci oldum: Evvela yerde yürümesini öğren diye beni bebek askısına taktılar.
-Sobacı oldum: Senin gibi boruları biz takmıyoruz dediler. Siz söyleyin boru mu bu?
-Kaptan oldum: Sen lenger takip denizin dibini su üstüne çektin ada yaptın, dediler.
-Hastanede hastabakıcı oldum: Yan gelip yatmasını bilmiyorsun, sen hastasın dediler.
-Doktor oldum: Çelikten kalp ve sinirlerin varsa sana servis şefliği verelim, dediler.
-Akıl hastası oldum: «Normalsin». Taburcu oldun, delirdin dediler.
-Nihayet bütün dünya benimdir, diye dayattım. Tımarhaneye yattım.
-Keşifler yaptım – Resimler sattım.
Sayın okuyanlar şimdi oldu mu?
Taş gediğini buldu mu?
14-B servisinden R…T…B…

s-84-
ÖLDÜREN AŞK
Duyduğuma göre şairlik,
Sevmekle aşk ile olurmuş;
Binde bir seveyim dedim.
Kız ekâbirdenmiş.
Hayır aşka değil de ben,
Şairliğe özenmiştim;
Bütün benliğimi hislerimi de
Şairliğe vermiştim.
Ne yalan söyleyeyim, doğruca.
Aşk şairlikten daha baskınca;
Edebi aşk bir yandan;
Bir yandan da aşk başlayınca.
Ne kafa kaldı bende ne his,
Her halde aşka mağlûp oldu nefis;
Sevgimi dahi tarif edemedim ona,
Benim lisanımdan anlamıyor kız.
Dedim ya ekâbirdenmiş bayan.
Çok da hoş, selâmlar her tanıyan;
Şairlik de öldü kalp de perişan,
Gel sen ol da bu derde dayan.
24-A servisinden M…T…Ö…
s.86-
ŞİZOFRENİ
Aşkımın şiddetinden koptu gönlün fireni!..
Doktor beni sanıyor şizofreni!.
Üsküdar taburculuk hasretiyle derinden
Kalbimi hoplatıyor Bakırköy’ün treni!..
Tâ uzaktan Marmara aşkla çekiyor beni
Hayretle karşılarım beni deli göreni
Taburcu olmak İçin kullanmalı dümeni
Aşkımın şiddetinden koptu gönlün freni
Doktor beni sanıyor hâlâ şizofreni.
24-A servisinden R…G…Ö…



s.97-
HABERİN OLSUN
Sevgilimin adi Aysel’dir.
Odur bana gönül veren
Şimdi ettin beni verem
Gözlerin kızarmış
Neden ağladın?
Yoksa bir başkasına mı
Gönül bağladın?
Ben yamaçtan gideyim
Yol senin olsun
Ben zehir içeyim
Su senin olsun.
Bir sevgili bulmuşsun
Hayırlı olsun
Bir tane de ben buldum
Haberin olsun.
36. servisten N…A…

s.103-
SEVGİLİ
Mevlâm özenmiş bezenmiş yaratmış
Hamuruna kim bilir neler katmış
Gece sandım külün koynunda yatmış
Güzel, mayhoş ve o kadar tatlı ki?..
Saçları sandım dayımın harmanı
Bakışın kesti dizlerim dermanı
Felek eyler mi ki böyle fermanı
Beni sana seni bana vermez mi?
Kimsede görmedim sendeki nazı
Neyliyem tamburu, neyliyem sazı
Sen söyle ben dinliyem gönül razı
Sultanım acaba kabul eder mi?
Dudaklar sandım kurulu bir çift yay
Gözlerin dersem sanki hare-i ay
Kirpiklerde var ok adedin say
Nasıl dayanam endama bilmem ki?
13. servisten T…A…

s.104-
TALİH BU
Sene 1963 Çarşamba günü
Boyladım öğlende Bakırköy’ünü
Eylediler tedavi elektrikle şok
Dediler üzülme sende bir şey yok.
Dumanlıdır dağlar, ufuklar kara
Bu dert de açtı kalbime yara
Koydular teşhisi baktım karara
Deva mı devasız mı bilmiyorum sar’a.
Gezmişim bunca hayat daima yaya
Alimler çıkmak isterler aya
Talihsiz gelmişim fâni dünyaya
Tevekkülün nedeyim yüce Tanrı‘ya.
24-A servisinden İ…S…
s.107-
[*]
Bir çift göz arıyorum
Bakıp da gören
.
Görüp de gördüğünün
Ne olduğunu bilen
.
Ne olduğunu bildiği
Şeyden nefret etmeyen
.
Seven, seven, seven.
14-A servisinden İ…N…G…
 [*] Bu şiir sahibi şiirine isim vermek istememiştir.

s.108-
GÜL VE İNSAN
Bakın şu gül dalına tomurcuklu,
Bir baharın sevincini yaşarlar.
Hepsinin bir mevsimlik ömrü varken
Solacağını bilmeden yine açarlar.
İşte, endamdır göz ve o ten
Aşkım değil mi ya beni söyleten.
Ömrünce boşuna yaşayan insanlar
Tomurcuklardan neye ders almazlar.
Bir bahar günü bile içlerinde
Ölümün o ezgin hissini duyarlar.
16. servisten H…K…



s.120-

DELİLER
Ne ana, ne baba, ne yâr, ne para
Delilerin en çok sevdiği sigara
Akli çalışmaz hiçbir tarafa
Gördüklerine der:
Ağabey versene bir sigara!
Bu hastalık ölümden de karadır
Kara
Ey insanlık etrafınıza bakınız,
Milyonlarca delinin ızdırabıyla
Daha çok alâkalanınız!
Bunca sönmüş ocakları yakınız!
Nice kıymetleri aranıza katınız.

36. servisten S…A…

Görsel: H. G.

4 yorum:

  1. Ne kadar da değişik şiirler var ama hepsi de başarılı şiir yazmakta. Bunlar nasıl deli acaba? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar akıllılar değil mi? :)

      Sil
    2. Al benden de o kadar. :) Ne aklıma geldi, o zamanın delileri bile şimdinin en akıllısından daha akıllıymış diye düşünmeden alamıyorum kendimi. :)

      Sil

Hoş geldiniz.
İlginiz için teşekkür ederim.