Cumartesi, Ağustos 12, 2017

Pazar Gözlemim-21-Google’da Trend Olan Aramalar

Siz de merak ediyorsanız tık tıkGoogle’da Trend Olan Aramalar

"Şevkat Yerimdar"

                Sevgili okurlar,
Bugün 12 Ağustos 2017 ve saat 18-00 civarı, hani şu blog yazılarında SEO deniliyor ya, trend olan kelimeleri bulup belli sayılarda kullanacaksın o kelime ya da kelime guruplarını; Google’da arama yapanlar seni kolaylıkla bulabilecekler ve senin de Google nezdinde kıymetin artacak…
                İşte tam da bu nedenle merak ettim: “Acaba bu günlerde neleri merak ediyor insanlar?” diye sordum kendime ve geçtim Google aramaların başına. “Google trend” yazdım ve ilk sırada çıkanları tıkladım.

                Gördüklerim beni şaşırttı önce, biraz düşünmek zorunda kaldım arkasından anlamak için görünenleri.

                “Akan zaman bu kadar çok şey mi değiştirmişti insanlarda?” diye sormadan edemedim kendime. Ben neleri düşünüyordum Dünya ve Türkiye neleri düşünüyordu! Uçurumu fark ettim birden. Ben çağ dışı kalmıştım akan zaman içinde. Bir yerlerde mi takılı kalmıştım yoksa, çağı mı yakalayamamıştım?..
                Ortadoğu ateş içinde, her gün yüzlerce insan kurtulayım diye yaşadıkları memleketlerinden kaçıyor bin bir yaşam kaygılarıyla. Çoluk çocuk açlıktan ölüyor veya açlık derecesinde sefil. Türkiye de

Durumlar belli, ekonomi kötü, eğitim kötü, hiç de olumlu sayılabilecek bir şey yok bana göre neredeyse. 100 yıllık uğraşılarla gelinen noktadan kısa sürede sıfıra ulaştık. Çocuklarımızın ve gençlerimizin geleceği kapkara! Şu hale bakın ki: Google trendlere hem de sıcak trendlere göre ortalık güllük gülistanlık.

Herkesin derdi futbol ve futbol takımları, maçlar. Demek ki 50-60 yıldır-benim bildiğim- ekilen tohumlar meyvesini vermiş ve meyveler olgunlaşmışlar. Dünyayı ayakta uyutmak için , kapitalizmin  futbol merakı uyandırmaya çalıştı geçmiş akan zaman içinde.   
"Dizi-Kalp-Atışı"

1984-85 yıllarında Erzurum Atatürk Üniversitesi’nde doktora çalışması yapan bir erkek Amerikalı öğrencinin daha futboldan haberi bile yoktu veya ilgilenmiyordu da bihaberdi. Nasıl oldu da 35-40 yıl içinde dünya hızla değişti futboldan yana? Aç insanlar ekmek aş veya iş sahibi mi oldular da hayatları bir anda değişti?

Türkiye’de neymiş biliyor musunuz en sıcak trend araması? Elbette bilmezsiniz, söyleyeyim öyleyse sıkı durun, ellerinizi de başınızın üstüne koyun ki başınızı tavana vurduğunuzda travma geçirmeyesiniz.

12-07-2017-18-50 sularında:
Kalp atışı 7. Bölümilk sırada,
mackolik”     ikinci sıradaydı ve tekrar baktığımda 5 dakika içinde birinci sıraya yerleşti.
“Merve Sevi” evlenmiş, bana haber vermeden yahu, kırıldım doğrusu! 😊 Mutluluklar dilerim, bi yastıkta gocasınna garik, ne diyek başka.-üçüncü sırada,
“Vida, demogaj vida, vida Beşiktaş” dördüncü sırada,
Haydi beşinciyi de vereyim, içiniz şişmesin gayrı. 😊
“Şevkat yerimdar 12. Bölüm, şevkat yerimdar 12” işte size beşinci sıradaki merak edilen konu. 
Ben de böle yazcam o zaman garik.
Eeee! Daha ne diyeyim garik, ben de arada bir bakıyom hani denk gelirse; merak etmiyor da değilim be! O kadar da çağ dışı değiliz yani.
"Merve Sevi evlendi"

Nesi hoşuma gidiyo biliyonuz mu şevkat yerimdar’ın? 
Bi kerem, şefkat kabadayı adam, fakir makir ama zengin züppelere de pabuç bırakmıyor hani, tam benim kafadan. 
Ulan hep de emanet ayaklarında götürüyo-malı- zengin kızları. Eeee, kabadayılık, bıçkınlık, bir de sapına kadar dürüstlük oldu mu tamam bu iş. Zengin züppe kızlar birkaç paparasını yedi mi olgunlaşıveriyorlar, dünyaları ve dünyaya bakış açıları değişiveriyor ışık hızıyla.
Ulan ben kendimi zırnık kadar değiştiremedim bu kadar yıllar içinde, o kadar da paparasını yedim feleğin.  Haa annadııım, şevkat'ın paparası başka deyonuz siz yani. 
Haa değiştim değişmeye de belki de ben tam olarak fark etmiyorumdur kim bilir. 
Hani taaa eskilerden ibram vardı, hem döver hem de severdi. Bi de gadir abi vardı ya, tokadı bi çaktı mı suratına "şırrrak" diye ses gelirdi alimallah, ganı çekilirdi kadının da yüzünün gızarıklığını bile belli olamaz, göremezdik barmak izi falan hani. 
Bi de, bi sevedi ki, işte o kadar. Dünya bi tarafa gadını bi tarafa; toz gondurmazdı helalinin üstüne, emme yapcak oldumu ne istese kendisi yapadı gari. Sevgi dedin mi böyleydi bizim delikanlılığımızda. Böyle gördük biz filmlerden... 😊
Fazla gitmecem gari, bura gadacık bu sefer. Yetsin gari bu Pazar gözlemim.
En iyisi ben bildiğim gibi kalayım, siz de bildiğiniz gibi kalın ve hoşça kalın gari, olu mu garik?
 Sevgilerimle ve saygılarımla.

Not: Gelin şu şevkat yerimdar’ı birinci sıraya yükseltelim, ne dersiniz!  Kültürümüz artsın diye canııım, başka ne gibi bir derdim olur ki, aşk olsun size!😊
                 

                                                                        12-08-2017-1908                                                                                                                                          Halil GÖNÜL

Görsel: Google Görseller

12 yorum :

  1. Bende baktım şimdi trendlere, tam komedi :) Ben baktığımda hepsi futbol ile ilgiliydi. Bu trendlere göre ülkeyi değerlendirmek ne kadar doğru olur bilemedim. Zaten trendlerin zirvesinde beklediğimiz kelimeler olsaydı, süper bir yaşam içinde olmuş olurduk. Çoğunluk her zaman gereksiz şeylere yöneliyor maalesef. Canımı sıkan konulardan biri de futbol. Bir oyuncu için 200 milyon euro verildi. Bu kadar paranın ne gereği var diye düşünüyor insan. Futbolcuya harcanacağına ülkelere yardımlaşma yapılsa cidden daha güzel bir hayatımız olacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mustafa TÜRKÖZ,
      şimdilerde yada daha doğru bir ifadeyle 1940-50 lerden beri solcu gençler futbolun bir uyutmaca olduğunu söylüyorlardı. Şimdiye kadar Vatandaşın anladığı da olmadı zaten. Biraz daha derinlere bakıldığında sistem meselesi her şey. Kapitalizm denen şey vatandaşı daima cahil, aç ve zavallı bırakıyor, şovlarla duygularını sömürerek kendinin istediğini yaptırıyor ve sanki onların adına da iş yapıyormuşçasına gene kendi istediklerini yapıyorlar. Bunun adı vahşi kapitalizm. Bir sürü taraftar var "helal olsun diyen ama kendi cebinde bir maça gidecek parası yok. En kötüsü de ömründe göremediği ve de göremeyeceği futbolcular için kavga dövüş yapıyor. Ne denilebilir ki!
      talebiniz gayet güzel. Hakkaniyet içinde paylaşıldıktan sonra bu dünya herkese yeter ama kapitalistlerin gözünü topraktan başka bir şey doyurmaz ki, çok örneği var dünyada bunun. Tarım toplumuna geçişten beri bu durum böyle ve git gide de kötüleşerek bu günlere geldi, gidiyor ama durumu meçhule gidiyor beraberinde dünyayı da sürüklüyor. :)

      Sil
  2. şimdi ben de baktım..Aboubakar 1.sırada,eskişehirspor 2.sırada,selma güneri 3.sırada.. (13 Ağustos 2017 Pazar 07:13) biraz sonra değişir herhalde..Türkiye'deki trend merakını iyi derlemişsiniz..Türk insanı çok meraklı..Merak ettiği herşeyi arıyor.. :)) Galiba asıl sorun bu tip merakları uyandırmak için "bilerek/bilinçli olarak gündem yaratmaya çalışan kişiler" olmalı..

    Siyaset arenasında da bu böyledir..Gündemi yaratırsan,o gün/hafta/ayın gündemi o olur..Gündem yaratmak için sosyal medya bulunmaz bir fırsat..Galiba bunlar biraz da bilinçli olarak yapılıyor gibi..Örneğin gündem yaratmak için sosyal medyada para alan/kazanan bir takım kişi ve gruplar olabilir mesela..Onların sayesinde bu tip gündemler yaratılıyor ve bu şekilde halk üzerinde merak uyandırılıyor..Trendlerin o yönde patlaması da belki de bu yüzden olabilir..Sosyal medyada ortalıklar da dönen milyarlarca lira/dolarlık para söz konusu gibi..

    Neyse,galiba biraz saçmaladım .. :)Daha önceleri duyduğum ve benim de aklıma yatan bilgileri açıklamak istemiştim..:) Elinize sağlık,güzel konuydu.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ertuğrul Yıldırım,
      Hiç de saçmalamadınız, tespitleriniz bence doğru tespitler. Birileri yem atıyor ortaya, başka birileri de toplamaya çalışıyor. Yani dediğiniz gibi gündemleri her zaman birileri yaratıyor ve diğerlerine de o gündem içinde sürüklenmek kalıyor ve akan zaman içinde de seyrine devam ediyor kısmen değişerek ve dönüşerek.
      Teşekkür ederim, değerli bilgilerinizi paylaştığınız için. :)

      Sil
  3. Google Trendler'de haftasonu futbol; haftaiçi ise diziler ilk sıralarda yer alıyor. Yazceeseniz ona göre yazıven gâli Halil Bey! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep Hilmi Tufan, :)
      Benim Google ile aram açık uzun zamandır, seo değil judo, ya da kung-fu bile yapsam iplemiyo garik.
      Bakın, şu sizin tespit çok önemli benim için çünkü bu kadar keskin bir durum olduğunu bilmiyordum doğrusu.
      Bundan sonra trendlere bakmeyveren garik, bene göre deelmiş seo meo, trend. En iyisi trene bakmaya devam edeyim ben, hiç olmazsa kendi hayallerimi kurabiliyorum.
      Yazmecem, yazmecem, onnara göre felen yazmecem, ben bildiğimden şaşmecem Recep Hilmi Bey'ciğim!
      Espriniz içinde ayrıca teşekkür ederim, bakıyom da buleşmiş size de şive.! :)

      Sil
    2. Recep Hilmi Tufan,
      anladım, komşuymuşuz, hemşehrili sayılırız ne de olsa. Ben doğuda çalışırken Karadenizlilerin her biri hangi ilden olursa olsun hemşehrili sayarlardı birbirini ve ayda bir toplanırlardı bir pastahanede. O zamanlarda biz de Egeliler olarak Aynı şeyi yapmaya karar vermiştik. :)

      Sil
    3. Karadenizliler ve Doğulular bu konuda başarılılar ancak biz Egeliler maalesef değiliz. Huyumuz suyumuz bir başka :)

      Sil
    4. Recep Hilmi Tufan,
      haklısınız. Ben de düşündüm o zamanlar bunu, üç beş kişiden fazla bir araya gelemeyince sonradan. Vardığım sonuç: Bireysellikti, dayanışmaya ihtiyaç kalmamıştı çünkü, herkesin yolu ayrıydı ve işi gücü vardı hemen hemen herkesin, dolayısıyla kimsenin yardımına da ihtiyaç duymuyordu kimse sanayi toplumlarında. birey olma yolunda kısmen de ilerlemişlerdi hani(!) doğuda ve karadeniz öyle mi ya! doğa haşin, sanayi yok, evler birbirinden uzakta, dayanışmaya ihtiyaç var doğaya karşı savaşta... İşte böyle hemşerim Recep Hilmi Tufan Bey.
      Her zaman insanlar birbirine muhtaç aslında, hemde birbirine olmadığı kadar ihtiyacı var bu zamanlarda ve bundan sonra da böyle olacak sanıyorum.
      Hoşça kalın. :)

      Sil
  4. hah haaaa normal normal yaaa. insanlar politika filan bıktı, ümit kesti. karnı doysun insanların yeter, herşeyden kopuk yaşamak istiyorlar, üzülmemek için. kalp atışı benim de bu yaz en sevdiğim dizi. şevkat yerimdarda denizli şivesi ile konuşan çok komik biri var adı cuma :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      insanın, karşısındaki insanları birazcık olsun güldürebilmek ne kadar güzelmiş! Cuma! evet ya!
      Ben en iyisi şu dizilere dalıp rahatlayayım bari, bir de denize daldım mı, tamamdır bu iş. :)

      Sil

Hoş geldiniz.
İlginiz için teşekkür ederim.