Pazar, Ocak 15, 2017

KİTAP TANITIMI

                                                     KİTAP TANITIMI
kitap tanıtımı
kitap

                Arkadaşlar, kaç günlerdir içimde bir uhde vardı. Okumuş olduğum kitaplardan bazılarını tanıtmak istiyordum. Bu gün fırsat bulabildim yazmaya.

           Benim kitap tanıtmakla ilgili bir düşüncem olmamıştı yakın zamanlara kadar ancak sonradan tutamadım kendimi ve yazmaya karar verdim belki birkaç kişinin daha okumasına vesile olabilirim diye.

            Bu kitapları tanıtmaktaki amacım: Her şeyden önce, kendim okurken çok etkilendim, bir solukta tabiri vardır ya hani; aynen öyle oldu. Bir solukta bitirdim kitapları ve neden çabuk bitti? Diye de hayıflandım. Umarım siz de aynı zevk ve heyecanla okursunuz. Şimdiden iyi okumalar.
Hemingway, yaşlı-adam, balıkçı, deniz, okyanus, zaman,
Yaşlı Adam ve Deniz

 1-YAŞLI ADAM VE DENİZ ( İhtiyar Balıkçı)-87. Basım,

            Yazar: Ernest HEMINGWAY
            Çeviren: Orhan AZİZOĞLU
            Bu kitap bildiğiniz üzere zaten Dünya klasikleri arasında. Yazarı da usta yazarlardan, hem de en iyi ustalardan biri. Bu kitabı okurken veya okuduktan sonra anlıyorsunuz bunu. Şöyle bakın istiyorum okurken kitabı.
            Yalnızca anlatılanı yaşamaya çalışın ve hayalini kurun kafanızda. Bir konuyu anlatırken bizzat içindeki duyguların nasıl kabarıp dışına taştığını görebileceksiniz. Çok basit, gündelik yaşamdan bir konu ve üç günlük bir yaşam kesitini anlatış dili ve anlatış şekli beni çok etkiledi. Kullandığı dilin ağırlığı “Ben” yani birinci ağızdan anlatım dili ve duyguları, olayları anlatış biçimi çok sade ve basit. Gündelik dille anlatılmış. Ne bir abartı ne de perdesiz yani anlatımda bozukluk var. Olta balıkçılığına veya balık avlamaya merakı olanlar, balıkçılar bu duyguları çok daha iyi anlayacaktır.
            Bir de küçük çocuk vardır anlatının içinde. Her şey ne kadar sıradan. Nereli, hangi dilden ya da neye inanırsanız inanın, eminim okursanız sizler de aynı duyguları hissedeceksiniz. Yani yazarın anlattığı duyguları; en az Onun kadar hissedeceksiniz. Eminim bundan. Yazarın Ustalığı da bu zaten.
            Uzun zamandır hiç balık tutamayan balıkçı yaşlı, yoksul bir adam;  küçük teknesiyle balık avına çıkar ve hikâye başlar. Üç gün okyanusun akıntısında devam eden macera, sonunda büyük bir balık yakalar. Yakalaması güzel de, bunu bir de sapa sağlam karaya getirmesi var. İşte dönüşte yaşadığı olaylar ve o duyguların anlatımı var kitapta. En sonunda kıyıya gelir ama içinde kırgınlık ve çaresizlik vardır. Olsun, büyük bir balık yakaladı ya yine; hala iş var demek ki onda. Küçük teknesinde takılı uzun ve büyükçe bir balığın kılçığını görenler hayrete düşer sabah aydınlığında.
            Benden bu kadar. Gerisini de siz okuyunca anlatırsınız bana belki de!
sapiens, yaşlı-adam, balıkçı, deniz, okyanus, zaman, kitap, oku,
Sapiens

2-HAYVANLARDAN TANRILARA SAPIENS-İnsan Türünün Kısa bir Tarihi-20. Baskı,

            Yazar: YUVAL NOAH HARARI,
            Çeviren: Ertuğrul GENÇ  
            Bu kitabı da okumanızı, hatta bütün insanların okumasını istiyorum aslında. Sebebime gelince: Bu günüme kadar bu konuda bilimsel yayınların ve yazıların içinde okuduğum en basit ve sade anlatılmış, bilimsel incelemelerin bu kadar anlaşılır bir dilde anlatılması. Zamanlar içinde arada bir düşünmüş olduğum ve kendimce tespitlerde bulunmuş olduğum konulardan birçoğunu nihayetinde bilimsel olarak anlatılan bir kitap bulduğumu düşünüyorum.
            İnsan dediğimiz ve zaman zaman yerlere göklere sığdıramadığımız kendi atalarımızın nasıl yaşadıklarını, neler yaptıklarını; neden yaptıklarını gibi birçok soruyu çok açık olarak cevaplayan bir araştırmadır.  İnsan neslinin dünü bu günü ve de yarınını anlatan bir kitap. Bu günlere nasıl geldik? Sorusunun cevabı, hiç abartısız bir şekilde verilmiş.
            İlk girişte biraz ağır gibi görünüyor konu ancak yılmadan devam edildiğinde siz de göreceksiniz ki elinizden düşürmediğiniz bir kitap olacak. Sakın eşinizle kavga etmeyin ve onu da ihmal etmeyin okumak için. Çocuklar da çok rahatlıkla okuyabilir, tabii ki ebeveynlerinin sordukları sorulara cevap vermeyi göze almasıyla. Çünkü küçük yaştakilerin yaşam tecrübesi bazı konuları anlamaya yetmeyecektir. İşte o zamanlarda ana ve babalar devreye sokulacaktır soru ve cevaplarla.
            Bence okuyanın bakış açısında çok büyük değişiklikler yapacak bir kitaptır. Verilen paraya ve okumak için harcanan zamana değecek bir kitap olacaktır sizler için de eminim.
            Sizlere iyi okumalar.
            Yazı çok uzayıp sıkıcı hale geleceği için, tanıtmak istediğim başka kitapları da daha sonralara bırakıyorum şimdilik.
            Hoşça ve sağlıkla kalın. 

                                                                                                          Halil GÖNÜL

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hoş geldiniz.
İlginiz için teşekkür ederim.