Perşembe, Mayıs 25, 2017

Buz dağına Çarpınca

"Nikah imzası"

Keramet

“Keramet vardır.” Derler
Nikahta,“Ne kadar da saçma;
İnsanda olmayanı ararlar
Nikahta.”
Anlattığı açık aslında,
Anlayana;
“Pek şansın yok ama,
Sen yine de çabala.”
Ne yaparsan yap, boşuna;
Çarptığında buz dağına.
Sıcak olsan ne fayda.
Yoksunsa duygudan yana;
Şair olsan,
Bülbül gibi şakısan,
Ne fayda.

Duygu fakiri,
Kalbi taş gibi;
Vicdanı esirse kendi zindanında,
Çevriliyse dünyası surlarla,
Kıçını yırtsan ne fayda.
Tek çare:
Susmak kalır sana,
Sustukça da donmak;
Güneşten korkarak yaşamak.
Anlarsın nihayet,
Nedir, nerededir keramet?
İnsan olandadır,
İnsan evladındadır,
Vicdandadır,
Vicdanlıdadır,
İçi dışı bir olandadır…
Demem o ki:
İnsan gibi insan olandadır
Keramet;
Gerisi felaket!


23-05-2017-0613
Halil GÖNÜL
Görsel:Pixabay.com

10 yorum:

  1. aman aman karışık zor konular bunlar korkutucuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen tırsmayın yaaa! Topu topu bir kişi olacak karşınızda. :)

      Sil
  2. Yine güzel bir konuya deginmissiniz. İnsanın kendini bulması ne için yaratıldığını düşünmesi ve bulması gerekmektedir. Yoksa nerde ararsan ara kerameti bulamazsın bir ömür boyu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız, İnsan kendini bilmeli önce; gerisi kolay.

      Sil
  3. Ben şiirleri sevmem. Bana her zaman lafı dolandırmak gibi gelir. Gerçi bir dışavurumdur, saygı duyarım lakin hiç ısınamadım. Şiirinizi doğru mu yorumladım bilmiyorum ama; insan kendisinde olmayanı, kendisinde eksik olanı nikâh gibi bambaşka olgulara yüklüyor. Her değerin altını boşaltıyoruz böylece, insanın kendisini bilmesinin yanında insanın kendini de kabullenmesi lazım; eksiğiyle, fazlasıyla. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba sevgili +Lacivert. Samimi yorumunuz için teşekkür ederim. Yorumunuz da doğru.
      Şiir konusuna gelince: Ben sizin düşndüğünüzün tersine düşünüyorum; Dolandırmak değil tam tersine en kısa yoldan çok şey anlatmanın bir yoludur şiir. 500 sayfalık bir kitapla anlatabileceğimiz bir evlilik hikayesini 5-10-20 veya 30 satırla, titizlikle seçilen kelime ve cümle ağlarıyla anlatılmış olunur.
      Biliyormusunuz aslına bakılırsa ben de çok fazla sevmezdim yakın zamanlara kadar. Ancak uzun yazılar yazmak zor geldikçe ve de anlatmak istediğim şeyler de çoğaldıkça sıkışıp şiire yöneldiğimi fark etmeye başladım. şiir denemez benimkilere, belki de şiir formunda yazı demek daha doğru olur çünkü; şiir tanımlarının çoğuna da uymazlar; kalıplar arasında sıkışmak istemediğimden belki de.
      sevgilerimle Hoşça kal. :)

      Sil
  4. İnsanlar denklerini bulsun; diyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, sevgili +bahce perim.
      Doğru söylüyorsunuz. :)

      Sil

Hoş geldiniz.
İlginiz için teşekkür ederim.