AKAN ZAMAN

Akan zaman, birlikte akar. Yoksan, akan zaman da yoktur; bu yüzdendir ki, akan zamanı iyi değerlendirmek önemlidir.

Pazartesi, Kasım 20, 2017

Mektup-10-Sürünün Koçu

"Çoban ve sürü"

Tez konum

                Şimdi sana son bir şey açıklayayım o zaman, sıkı dur. Hem sevineceksin hem de şaşıracaksın. Ben yüksek lisansa başladım. Çocuklar da yardımcı oldular. Konusu: “çoban ve sürü” üzerine. Anlayacağın “nasıl iyi çoban olunur, çobanlığın tarihçesi, Türkiye’de çobanlığın mihenk taşları. Çobanlık meziyetleri, hayvan psikolojisi, beslenmesinin psikolojisine etkisi… sıralanıyor işte böylece.
                Önce kabul etmek istemedi hocam ama ısrar ettim, aksi halde vaz geçeceğimi söyleyince kırmak istemediler beni. Harıl harıl çalışıyorum koç ve eşeklerimle, eee koyunlarımla da elbette. Koyunların hepsiyle değil ama büyük çoğunluğuyla çalışıyoruz dönerli olarak.
                Benim baş tacım ne dedi biliyor musun? “Beni sürüden mi, koçlardan mı sayacaksın?” diye sordu damarıma basmak için. “Sen benim koçumsun, hepimizin baş tacısın” deyince de benimle kafa buldu “yoksa vaz geçtin mi takım kurma sevdasından” dedi güldü sinsi sinsi.
                Kan kardeşim Cemheri, bu okuma yazma işleri vaz geçirdi beni takım kurma sevdasından; yeter benim sekiz tane incim bana. Aslında düşündüm de bir an: çocukları yetiştirirken hiç de zorlanmadım yahu hanımla birlikte olunca. Nasıl olduğunu hala çözebilmiş değilim. Eğlendik hatta. Belki ileride tez konusu yaparım ne dersin?
10/
Görsel: Google Görseller

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Hoş geldiniz.
İlginiz için teşekkür ederim.