Salı, Kasım 28, 2017

Sümüklü Sülü Ne yapacak?

"Ha ha haaa!"

Sümüklü Sülü, Anamı İstemeye Gelecekmiş

                Babamla sık sık güreş tutardık fırsat buldukça. Ablam beni kıskanırdı çoğu zaman “sen babamı esir alıyorsun, benimle oynayamıyor” derdi açıkça da kızgınlığını gösterirdi bana başıma vurarak yavaşça. Bense ablamın vuruşlarını beni sevdiği için yapıyor diye yorumlar ona kızmazdım, hiç de kızmadım tam tersine çok severdim kendisini.
         Hep öyle vursun isterdim başımı. Hatta bazen dayanamazdım onun öylece oturup bizi seyretmesine ve babamdan kurtulup yanına giderdim sürünerek “vur vur bana hadisene çabuk ol yakalanmadan” derdim ve elini elimle tutar zorla vurdururdum başıma.
                Bazen babam kavgalarda nasıl korunmam gerektiğini öğretirdi. Kavga etmemi hiç istemez “bak oğlum, kavgada yumruk yemeyen olmaz” derdi “ama eğer kurtuluşun yoksa kavgadan, üstüne üstüne gelirse işte o zaman da ilk yumruğu sen çakacaksın” diyerek kendisine vurmamı isterdi. Ben vururken koluyla benim yumruğu etkisiz hale getirir ve benim suratıma doğru diğer elini uzatır yanağımı okşardı.
                Yine bir gün akşamında yemek yedikten sonra sokakta kavga ettiğimizi söyledi ablam bana bakarak. Söyleme dediğimi bir türlü anlatamadım işaret ve kaş, gözle. Olan olmuştu, ağzından dökülmüştü kelimeler. Babam bana baktı ciddi ciddi “öyle mi delikanlı?” dedi tok sesiyle. Üzülmüştü benim dayak yememe, yanağımda ve kaşımda izleri vardı çünkü. Hoş ablam söylemese de babamın gözünden kaçmamıştır ya zaten, fırsatını kolluyormuştur sormak, beni konuşturmak için. Gözünden hiçbir şey kaçmıyor babamın. Dürbün mübarekler sanki, ne kadar uzakta olursan ol her şeyi görüyorlar. Nasıl oluyor, nasıl yapıyor anlayabilmiş değilim.
                Yaşım küçük, ellerimde küçük olduğu için yumruklarım acıtmazdı babamın neresine vursam. Bazen kızdığımda ciddi ciddi vurmak istiyorum, yumruğumu iyice sıkıp var gücümle savuruyorum yumruğu suratına, hemen nasıl görüp anlıyorsa kocaman elini açıveriyor balyoz gibi yumruğumun önünde.
Yumruğum avucunun içinde mini minnacık kalıyor ama anama bakarak “of ooooof, yandım, yandım ben, kolum kırıldı, senin bu oğlan çok güçlenmiş hanım, söyle şu oğluna da fazla hırpalamasın beni” diyor ve anam da bana dönüp “seni yaramaz bücürük dev seni, sen benim dev gibi kocamı mı dövdün ha, söyle bakayım şimdi bana ne yapayım ben sana ha?” diye çullanıveriyor üstüme ve beni gıdıklarken yere yatırıp bir güzel gıdıklamaya devam ediyor taaa ki ben “pes” deyinceye kadar.
Sen gel de pes deme, gülmekten kasıklarım şişiyor, karnımın içleri acıyor sonra da. İşte bu yüzden anamın yanında babamı vurmak istemiyorum. Yalnız vurursam babam şikâyet de etmez utanır anamdan bana dövüldü diye ama anamın gözünün önünde yaparsam anamdan utandığını gizlemek için beni şikâyet ediyor ona. O zaman da olanlar oluyor işte.
Anam banyo yaptırdı, bir güzel de saçlarımı tarayıverdi, bir taraftan ayırdı saçlarımı diğer tarafa yatırdı hepsini, eliyle de üstünden sıvazladı tam yatsınlar diye; bazıları itiraz ederek yatmıyorlardı. Ayna da bakıyordum ben de anamın saçlarımı tarayışına ve sıvazlamasına. “Baban da böyle yatırırdı eskiden saçlarını, gür gür saçları vardı; pek yakışıklıydı senin baban. Gördüğüm zaman yüreğim güm güm vururdu, elim ayağıma dolaşır ne yapacağımı şaşırırdım genç kızken.
“İstemeye gelecekler kız seni bu akşam, git hazırlan” dediğinde anam “kimlermiş gelen?” diye sormuştum hemen. Anam bildiğinden benimle alay etmişti beni kızdırmak için “sülü, sülü şu sümüklü sülü yok mu işte o ve anası babası” dediğinde “olmaz, gelmesinler söyle ana, eğer bak gelirlerse oğlundan olur kadıncaz, merdivenden aşağıya yuvarlarım çıkarken o sümüklü sülü’yü” demiştim de anam bir gülmüştü bir gülmüştü. Ortalık çınlamıştı da dedeniz çıkıp bakmıştı dışarıya odasından.
Ama benim suratı görünce anlamış olmalı anamın bana takıldığını da bir şey demeden başını iki yana sallayıp “haydi kızım işine bak sen işine” demişti bana sevecen sevecen bakarak adımını atarken. Başı bana dönük birkaç adım attı sonra başını çevirip yürüdü.
Görsel: Google Görseller

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hoş geldiniz.
İlginiz için teşekkür ederim.