Cumartesi, Kasım 25, 2017

Pazar Gözlemim-30-3-Annadım Garik!

"Dünyanın en zengin ülkelerinden birisi Katar"

Tıkaç

            Ge yavrım ge, ge de mutlu ol bakem bu memlekette şincik. Koskoca memlekette 8.000 kişi varmış yaşlı barınma ihtiyacı olan ve sırada bekleyen. 
          Koskoca televizyon kanallarından da utanıp arlanmadan veriyorlar. 
        Başka haberde de 30 milyar dolarlık yardım ediyorlarmış Katar denilen memlekete, Katar denilen memleket zengin mi zenginmiş, İngiltere’nin başkenti Londra’nın dörtte biri o devletinmiş deyipbala. 
           Bunlarda hiç arlanma utanma kalmamış ellem, seksen milyonluk memleket sekiz bin yaşlı barınmaya muhtaç insanına bakamaz durumda, sokaklarda, aç susuz dolaşıyorlar çoğu. Şu arsızlığa aymazlığa bak yahu.  Hadi bakayım gel de mutlu ol yavrum, salak akıl özürlüysen olursun elbet. Görmez, duymazsan olursun. He ne diyon sen bu işe?
            Ben başımı sokacak bir göz odaya razıyım, yağmur yaştan korusun beni. Aç yatar tok kalkarım ağrısız sızısız. Ya hasta kimsesizler ne yapsın, eli kolu tutmayan, yerinden kıpırdayamayanları da say. Anacım bu kadar mı zor bu iş, yaşlılara bakabilecek, karınlarını doyurabilecekleri, üst başlarına iki metre bezden göynek giydirmek bu kadar mı maliyetli yahu. Hiç hesap kitap yapan va mı acep?
            Kesin yoktur, olsaydı o kadarcık kafası çalışan memleket düşünen, şimdiye kadar bir adım atılıp halledilmez miydi? Demek ki yok bence.  Ne demişler “ağlamayan çocuğa emzik vermezler” demişler, demek ki biliyormuş eskiler ne olacağını onun için bağırın bağırabildiğiniz kadar diye öğüt vermişler.
            Anladım da yaşlıların bağıracak hali mi var, öksürdü mü arkasından hava kaçırmakla kalmıyor bazıları başka şeyler de kaçırıyorlar her halde ki, döt tıkacı icat etmiş dini bütünler. Aptest aldıktan sonra tıkayacaksın hiç olmazsa namaz süresi garanti kaçak yaşanmayacak. Artık tıkaçla da kaçarsa bomba sesi çıkarır herhalde yıkılır o cami ses bombası etkisinden.
            Valla billa bu dediğin güldürdü beni, bak işte şimdi mutlu oldum galiba. Ne tuhaf şeymiş bu meret. Döt tıkacı icadı mutlu ediyor; ha ha! Ulan ne para kazanır herifçioğlu, kim icat ettiyse çok akıllı adammış Vallaha billaha. Yaşlısı olanların gözü aydın olsun, duymayanlar da duysun, alsınlar birer tane yaşlılarının dötünü tıkasın, bakarsın başka şeye de yarar; arkadan çıkmayınca üstten de girmesine ihtiyaç duymazlar ve al sana memleketi kurtaracak tasarruf tedbiri. Duysun maliye bakanı bu memleketin. Hani diyor ya “tasarruf etmiyorsunuz, tasarruf etmeyi bilmiyorsunuz.”
            Gel de sabret, mutlu ol! Ah be maliye bakanı accık daha okusaydın ya sen be yavrım, dedenin bildiği kadarcık bari bişeycikle öğrenirdin o zaman belki ve hiç bişey olmasa bile gonuşmasını örenirdin be yavrım, gel sen sözümü tut da accık da gayret et de bir iki sınıf daha geç gel de gonuş be yavrım. Sanna öğretmediler mi insanları üzmek iyi değildir deye be yavrım.
            Valla billa ben mutlu olamecem annadım garik, ne yaparsam yapam olmuyo, umudum geçmeye başladı garik. Hele bir de mendebur ihtiyarlık geldi çattı başıma, ne zaman mutlu olcem ben? Va mı bilen, bilebilecek olan biri çıka mı acep? Onu da bilemecem garik. Aklım durdu benim, sıra tıkaçta(!)
           
3/3

                                                                                                          20-10-2017
                                                                                                          Halil Gönül
Görsel: Google Görseller

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hoş geldiniz.
İlginiz için teşekkür ederim.