AKAN ZAMAN

Akan zaman, birlikte akar. Yoksan, akan zaman da yoktur; bu yüzdendir ki, akan zamanı iyi değerlendirmek önemlidir.

Cuma, Kasım 17, 2017

Zınk Oyunu

"Cevcet'in cevabı"
Zınk

                Pek Kıymetli Götteşim Cemheri.
                Sana götteş dedik, barımıza bastık emme sen gıymat bilmedin, unuttun bizi; ne aradın ne de sordun bu günlere gada! Aslında accık gırgındım sana emme, hınzır mektuplarını okuyunca geçti accık gırgınlığım.
                Şimdi sen decen bana “senin elin ayağın yok mu da sen arayıp sormadın?” arayıp sormaz mıyım yahu, daha kimden soram bubandan sordum, anandan sordum seni.
         Bek gıymatlı olu va gibi adreseni vemedile bana, "bizde de yok" dedile her defasında.

            Ne biçim ana bubaymış onna öle ya! Ben de dedim ki kendi kendime “bu olan boku yedi anlaşılan bunlar da gizleyo el alemden” hatta bi defasında çok lazımdın bana sorcaklarım vadı derslerle ilgili, dışarıdan bitiriyodum ortayı yıllar sonra; sıkıştırdım ananı ve bubanı ayrı ayrı, nal deyip mıh demedi ikisi de; annaşmışla ellem aynı cümleleri dedile her ikisi de “biz de bilmeyoz, birden kesildi mektupları, tayini çıkacakmış ellem, bildiririm dediydi bi da habar alamadık.” Dedile.
                Senin annacan seni köyden sakladıla, sankı bi bok oğlu va gibi adamın. Eni konu bildimiz götteş Cemheri işte, bize mi öretcekle Cemheri’yi.
                Uzadı be demi? Geçeyim gari fırça faslını da dertleşelim accık.
                Gıymatlı gardaşım, ne eyi ettin yazmakla biliyon mu? Vallahi şurup gibi geldi bana şu dağın başında. İçimi ısıttı bu garda gıyamatta mektubun. Çocuklumuzu hatırladım, gızların fotoğraflarıyla zınk oynadımız geldi aklıma. Hatırladın mı sen de, hani okulun bittiği hafta?
                Öretmen, doldurmamız için bi defter ve fotoğrafları verdiydi o deftere yapıştırmamız için. Ula hep zınk ediyodun biliyon mu gızlarla.  Hala cavırlıkların durup duru mu kayıp mı oldula yoksa? Pek kaybolmuş gibi durmayo emme annarız bakam ilerde. Bak bi şey daha deyem sana “eğer cavırlıkların kayıpsa, dadın gaçmışdır senin be.”
                Beni merak ediyosan eğer, şimdilik ıratım eyi sayılır, 5. Hatun eyi çıktı şansıma. Kim bilir o da yabancı olduğundan ellem kendini yalnız hissettiğinden midir nedir bilmeyom emme bana bugüne gada sırtarmadı heç. Pek datlı dili va bi görsen bal damleyo. Çok seviyom ben de onu, inan at dese kendimi atarım uçurumladan aşşa emme, demeye korka; çünkü kendimle birlikte onu da götürürm bili bunu; zekidir de anlayacağın.
5/
Görsel: Google Görseller

2 yorum :

  1. Şiveden midir nedir Cevcet'in mektupları daha keyifli olacak gibi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrem E.
      şivelerden bende hoşlanırım, yörelerin doğallığını yansıtırlar bana göre. nedense bir sıcaklık, yakınlık hissederim nedensiz. :)

      Sil

Hoş geldiniz.
İlginiz için teşekkür ederim.