Pazar, Kasım 19, 2017

Mektup-9-Dikiş Tuttu

Beşinci hanımla dikiş tutu.

              
"Dikiş tuttu"
  Şimdi beşe nasıl geldin? decen biliyom!

                Bizim dikiş koptu ya bir kere daha; diğerlerinde de dikiş tutmadı garik beşinciye gelinceye kadar.
                Dışarıdan ortayı bitirmeye karar verdimdi, hanımı kaybetmeden hemen öncesinde. Kafam dengelmişti, yapabilirdim güveniyordum kendime. Göçüp gidince benim kafa yine bozuldu, epeyce yerine gelemedi bir türlü.
         Birinin hırsızlık huyu vardı, çadırda ne varsa sülalesine taşıttırıyordu, ilk zamanlar bir şey demedim emme gitgide açlıkları doymayınca çileden çıktım, sene boyunca kazanç gidiyordu durmadan. Çoluk çocuğun rızıklarıydı gidenler. Ne dediysem vaz geçirtemedim, yalanlara başvurmaya başladı bu seferde, “köpekler yedi” demeye başladı. Bırakıp geldim anasının evine.
                Bir diğeri de kendisi alışamadı yayla işlerine, o da kendisi gitti. Şimdi rahatım beşinciyle. Bütün çocuklara kendi çocuklarından ayırt etmeden baktı, yedirdi, giydirdi. Anaç bi kadın. İnsaniyetliğine de diyecek yok. Bazen kendimden bile fazla sevdiğimi düşünüyom.
                Okul meselesini ilk açtığımda hiçbir şey demeden öptü beni ve yüzümü ellerinin içine alıp gözlerime öyle bir bakış baktı ki, eridim sanki “senin elinden uçanla kaçan bile kurtulmaz, hadi yapalım şu işi” dedi boynuma sarıldı başladı sevinçten ağlamaya. Bubası okutmamış “kız kısmı okuyup da ne yapacak” diye. Birlikte başvurduk orta okul için.
                El ele verdik birlikte, çocuklar da bir yandan büyüyorlardı, okula başladıklarında külüstür bir araba aldım okula getirip götürmek için yayladan. Yarım saat kadar yol alıyordu köy okulu. Sabah bırakıp akşam getiriyordum, okulları bitinceye kadar yaptım. Orta ve liseleri yatılı okudular, kendi yollarını çizip gittiler anlayacağın.
                Biz de liseyi bitirdik, hanım kazandığı halde “benden buraya kadar” dedi ve ne dediysem de devamını istemedi. Fedakârlık yaptığını biliyorum elbette, benim devam etmemi ve kendisinin işlere ağırlık vermesi gerektiğini düşündü, çocukları ihmal etmek istemedi onların üstüne düştü hep.
9/
Görsel: Google Görseller

2 yorum:

Hoş geldiniz.
İlginiz için teşekkür ederim.