Cuma, Ağustos 09, 2019

GÜNCELERDEN-Yeni Bir Güne Girerken


            Evet, yeni bir günden harcamaya başladık yine. Böylece Salıya girilmiş olduğunu fark etmiş bulundum. Ama bu yazının tarihi değişmeyecek, başındaki tarih sabit kalacak bu yazı bitinceye kadar. Daha bittiğine inanmıyorum çünkü.

Beş dakika geçmedi daha bırakalı. Arkama yaslanıp, bacak bacak üstüne atıp, sağ kolumu yukarıya kaldırıp gerinirken düştü aklıma;  yazının başlarında yazarlardan ve klasiklerden bahsetmiştim ya, işte o yazarların genellikle felsefe eğitimi almış oldukları dikkatimi çekti bir de.
Genellikle felsefe ağırlıklı eğitim alanlar –Zülfü Livaneli de felsefe eğitimli olanlardan-  felsefecilerin dünyaya, yaşama ve olaylara bakışlarını bildikleri için, benim gibi toy yazarların daha doğrusu yazarcıkların yanında yaşam tecrübeleri daha fazla olduğu net bir şekilde ortaya çıkıyor ve olayları işleyişleri daha farklı oluyor kanımca. Kısaca kendi tarzlarına daha çabuk ulaşıyorlar.
Örneğin Montaigne’nin Denemeler’ini okuduğumda –daha önce okuduysam da anımsayamadım- çok etkilendim. Hatta kızdım kendi kendime, neden okumadım daha önce diye. Nedense hiç tesadüf de etmemişim anlaşılan.
Montaigne, yaşamının sonlarına doğru yazdığı, kendince iddiasız ve basit olan “Denemeler” kitabında anlattıkları ve yazdıkları şeyler 300-400 yıl öncesinden geliyorlar ve o zamanın şartları, teknolojisi, bilimine göre yazılmış düşünülmüşler ama bu gün bile birebir, tartışmasız denebilecek düzeyde geçerliliği olan şeyler çoğunluğu.
“İşin sırrı basitlikte, yalınlıkta, kısa ve kolay anlatım tarzında, detaylarda gizli demek ki” demekten alıkoyamadım kendimi.
Şimdi biraz dinleneyim artık.
Rahat batıyor galiba bana, uyuşturuyor sanki. Bir şeyler rahatsız etmeli canlılık için. Televizyonu kapatmaya üşeniyorum yazmaya başladığımda. Hoş, önemli de değil benim için. Yazmaya dikkatimi yoğunlaştırdığım için duymuyorum çünkü televizyondan gelen sesi. Yazdığım konum ve mekânda oluyorum, başka bir yerde yani.

“Anlaşıldı, dinlenilmeyecek böyle. Yer değiştirmekte fayda var. Televizyonu kapat ve söndür lambayı. Doğru bilgisayarın başına, bloğa bir bak, olur mu?”

Devam edecek...

Görsel: Google Görseller

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hoş geldiniz.
İlginiz için teşekkür ederim.